Det här med allergier

är inte lätt. Igår läste jag på ett glutenfritt mjöl vi har hemma, mest av en slump. Men det visade sig att mjölet jag tidigare tålt nu innehåller vetestärkelse. Dessutom står vetestärkelse först så mest av det 🤪

Lite otur att jag redan hunnit äta ett gäng våfflor gjorda på detta mjöl. Grejen är ju att jag bakat med det tidigare och inte fattat varför jag haft symptom som om jag ätit vete när jag trott att jag inte gjort det. Mina symptom är ont i magen, blödande tarm och blåsor i munnen så nu har jag några roliga dagar framför mig 🤒

Av detta har jag lärt mig att man alltid måste läsa på allt för de ändrar innehåll i produkter 🙈

En annan grej som hände igår var att jag bad maken känna på mitt lår där jag fångade skrivaren när jag möblerade om för flera månader sedan. Han: men vad har du gjort?

Jag har fortfarande mitt blåmärke kvar och en rätt stor grop in i muskeln så jag måste ha lyckats göra sönder muskeln när jag på fotbollsmaner dämpade skrivarens fall med mitt lår. Inte undra på att jag ofta nynnar på "lite trasiga och knasiga i vårt trasdocksgäng" 😂

Kommentarer:

1 Pisan:

Hur kan de ha vete i när det ska vara glutenfritt? Det har jag undrat flera gånger när jag skall köpa glutenfri pasta.... Det är ju helt idiotiskt ju. Men jösses vännen! Har du lyckats att skada muskeln så? Det tar nog tid att läka. Ha en fin vecka vännen! Kramis! ♥

Svar: Ja du för livsmedelsverket har bestämt att man inte reagerar på glutenfri vetestärkelse men det finns ju fler diagnoser än celiaki som gör att man inte klarar vete och gluten 🤪 Jag tycker faktiskt jag var förvånansvärt skicklig den här gången 😂 Kramis 😘
Nilla

2 åsa :

Jaa Hej å hå 👋 Man kan aldrig vara säker 😞 kram

Svar: Nej man kan ju aldrig det. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen