Ibland går det inte riktigt som man önskar

Vi har ju vetat sedan länge att Bella är allergisk mot bland annat fågel och fisk och Stella har vi misstänkt att hon är i alla fall känslig för vissa livsmedel. Bella får ju sådan klåda att hon ligger och tuggar på tassar och drar rumpan efter sig medan Stella får ont i magen så fick jag tips av en hundtränare att skicka in av hundarnas päls till ett ställe som sedan kollar mot ca 35 livsmedel om de är intoleranta mot något av dem.
 
Eftersom vi känt att Bellas klåda ökat det sista så tyckte vi att det kunde vara värt att testa och samtidigt kunde vi ju lika gärna testa Stellas. I förrgår fick vi svar och det var en hel hög med allergier/intoleranser, vissa fördoämnen som i alla fall Bella får varje dag så inte konstigt hon har klåda.
 
När vi skulle hitta nytt foder till Bella visade det sig vara lättare sagt än gjort då hon inte tål bl.a Kyckling, lamm, nötött och ris och något av dessa ämnen är det typ i alla foder men som tur är så är vår dotter helt fantastisk på att hitta saker förutom att vara hjälpsam då så hon hittade ett foder på rent griskött som vi ska testa ett tag. Men fy vad tungt det hann kännas ett tag. Jag vet ju att det finns de som fått avliva sin hund pga att den inte tål något alls att äta :'(  Men vi hade såklart testat att koka soppa på en spik först men samtidigt så måste man ju fundera på om ens hund har ett bra liv.
 
Så när vi kände att det här kan vi nog lösa, vi kommer att kunna ge Bella mat som hon förhoppningsvis tål så fick maken ett inkassobrav från Telia. De vill ha betalt för en router vi har skickat tillbaka för de påstår att de inte fått den.
 
Grejen är att den skickades tillbaka redan 2019 och maken har redan pratat med dem tre gånger om det här och eftersom vi har sändningsid och kan säga när de fått routern och till och med vem som tagit emot den så har de alla gånger sagt att de ska stryka fakturan men uppenbarligen så har de inte gjort det så igår satt jag i två timmar och försökte redan ut den här härvan med Telia för även om vi inte går under av att beta de 1300 kr de nu begär så tycker jag inte att deras maffiametoder ska löna sig, Men visst hade det varit enklare att bara betala in och bli av med det här problemet för resten av tiden men nu är jag kanske lite för envis för mitt eget bästa.
 
Att de inte hittar routern hos sig och att de påstår sig har rensat sina databaser sedan dess är ju knappas vårt problem och de kunde ju letat lite mer noga första gången vi pratade med dem redan 2019 istället för att nu säga att det är för sent att hitta routern.
 
Det slutade med att jag fick prata med Sergel inkasso som fakturan hamnat på och hon höll med mig så hon skulle lägga ett motkrav till Telia att fakturan ska strykas men fortsättning lär följa. Man kan ju undra om Telia är ett svenskt företag eller om man hamnat i forna sovjetunionen när man pratar med dem. Maken tyckte jag hade en ängels tålamod när jag pratade med dem men egentligen så ville jag ju bara be dem fara och flyga så långt pepparn växer men det hade ju knappas löst något.
 
Det lustiga är att jag inte ens får ringa och bestrida en faktura eller få hjälp med krångalande internet utan att maken godkänner att jag pratar med dem genom att logga in men sitt bank id bara för att tjänsten står på honom. Vi har frågat om han inte kan ge mig någon fullmakt eftersom vi bor på samma adress och uppenbarligen nyttjar tderas tjänster båda två men så kan man ju absolut inte göra 2021 :-P
 
Tyvärr är Telia det enda som funkar här hemme annars hade jag gärnaslutat använda deras tjänster för all framtid. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ett tips i all välmening: Multiresistenta hundar brukar ofta tåla viltkött, då det dels innehåller betydligt mindre fett men också anses vara mildare samt mer naturligt för enzymerna i hundars magar. Vet att bl.a Brit Care har ett torrfoder med viltkött och potatis (Sensitive Venison and potato) men googla gärna för säkerhets skull!
Jag hoppas att ni hittar ett bra foder till era flickor, som de mår bättre av❤️
Nutrolin Skin & coat (eller någon annan av deras oljor) kan jag varmt rekommendera! De har gjort underverk på mina hundar, särskilt efter att tikarna haft valpkull och tappat jättemycket päls😉
Kram/Anne Maria

Svar: Tack för tipset, ska kolla upp det. Tittade ju på färskfoder med vilt men det blandar alla ut med lamm eller nöt :-p Kram

Kollade upp britcare sensitive men innehåller tyvärr både kycklingfett och fisk :-p
Nilla

2 åsa :

Vi har ju oxå Telia eftersom det precis som hos Er är det enda som funkar, det är helt galet att Du inte ska kunna logga in på din hen hand…
Min mobil håller på att lägga av och jag vet knappt vad jag skriver 😅
Hur som helst tänker jag att rent viltkött borde vara okey, om Ni känner någon som jagar… eller kanske 🤔 finns det som färdig hundfoder?
Kram

Svar: Ja hade vi kunnat hade vi avstått Telia direkt. Vi har inte hittat något hundfoder med bara vilt utan de har blandat ut det med något som Bella inte tål. Känner tyvärr ingen som jagar. Kram
Nilla

3 åsa:

Hur var det med korn?

Svar: tyvärr funkar inte det heller :-p
Nilla

4 Pisan:

Riktigt dåligt av Telia. Synd att de är de enda som funkar där ni bor. Hoppas det hela löser sig till det bästa.
Ha en fin helg vännen! Kramisar! ♥

Svar: Det ska nog lösa sig så småningom. Tack detsamma. Kramar 🥰
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen