Planering

Jag och hundarna har ju ganska inrutade dagar där allt behöver planeras in i det enformiga schemat för att orkas med utan att få en krasch.

Jag brukar stiga upp, gå på toa och sedan väcka hundarna med frukost, dock inte på sängen 😂 Efter deras frukost så ska de ut på toa och sedan är det borstning av päls och tänder. Efter det är det min tur att få i mig frukost och sedan brukar jag göra min femminuters yoga, göra mig iordning och sedan gå promenad med doggisarna. 

Men idag när jag skulle bädda sängen, innan yogan, såg jag att någon hund kräkts i sängen och för säkerhets skull på flera ställen så att filtar, kuddar, täcken och alla lakan måste tvättas.

Så idag fick yogan bytas ut mot byte och tvätt av sängkläder och jag hade tänkt åka iväg och gå en sväng med hundarna någon annan stans som jag försöker göra någon gång i veckan men det fick bli promenad hemmavid idag då.

Egentligen var det inte alls bra för min nacke eller axlar att bråka med tunga och otympliga täcken idag men vissa saker kan ju liksom inte vänta. Så här sitter jag nu med en nacke som känns som den ska brinna upp. Försöker jag titta neråt så gör det ont i varenda muskel från nacke och genom hela ryggen 🤪

Men vi har snart rena täcken, kuddar och sängkläder i sängen 😂

Jag skulle behöva ta mig till en osteopat tror jag, så skulle jag behöva ta Bella till en fysioterapeut för hennes spända ryggmuskler och boka in Stella för en tandkontroll så inte hon också behöver dra en massa tänder förutom att jag ska lämna sköldkörtelprov nästa vecka så helst inga oförutsedda saker som hundspyor i sängen 😁

Kommentarer:

1 åsa:

Inrutat liv... jo det känner jag igen,
Oförutsedda saker som hundspya i säng kan man lätt vara utan 😜
Kram

Svar: Ha ha, japp. De brukar vara duktiga och hoppa ner från sängen och kräkas men ibland hinner de nog inte riktigt. Kramis
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen