Million missing

Idag är det internationella ME-dagen och på många platser runt om i världen står tomma skor och symboliserar alla de som saknas som kollegor,  vänner, mammor, pappor osv.

Samtidigt så skriver de som saknas vad de saknar på små lappar som fästs i skorna.

Jag saknar:
Att kunna göra enkla vardagssaker som att rensa ogräs, klippa gräset, dammsuga...

Att kunna springa uppför trappor på lätta ben.

Att kunna jobba och känna delaktighet med kollegor och vara en del av samhället.

Att vara en pigg och alert mamma och hustru

Att känna mig smart.

Att känna mig levande.

Att vara självständig.







Kommentarer:

1 åsa:

Det är helt otroligt att en sjukdom som drabbar så många, förstör liv för fler ändå är så lite uppmärksammad och att kunskapen är så liten hos Vårdpersonal.

ME drabbar ju inte bara Dig utan hela Din familj, det är ju inte en enskild person utan det är anhöriga som även de får ett förändrat liv.

kram

Svar: Precis så! Kram
Nilla

2 Therese Åström:

Önskar så att du en dag kommer kunna göra allt du saknar. 💙

Svar: Tack, det går ingen nöd på mig. Jag har ju ändå turen att ha blivit mycket bättre. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen