Det syns

Efter förra veckans bloggande och försök till att hänga med på sociala medier i söndags är jag rätt överkörd vilket jag förstått att många, kanske till och med de flesta med ME, är nu.

Även om man kanske inte bloggat så kanske man delat texter på sociala medier och försökt sprida information om ME på olika vägar och jag kan inte ens föreställa mig hur de som anordnade millions missing på olika platser mår nu.

Gemensamt för alla är nog att man tycker att det är så viktigt att sprida information och kunskap om ME att man offrar sin egen hälsa.

Eftersom alla som mår sämre inte visar sig ute nu utan ligger nerbäddade och vilar upp sig så ser ju ingen mer än de närmsta hur de ser ut när kraschen kommer. Jag mår ändå bättre än må ga andra men visst tusan syns det att jag kraschat.

Jag brukar inte gilla att dela bilder på mig själv eftersom jag är så ful och absolut inte när jag kraschat och är ännu fulare men idag gör jag ett undantag. Kolla på de svullna ögonen och jag ser dessutom ut att ha åldrats tio år på en vecka 🙈




Kommentarer:

1 Anonym:

Energilösheten och mattheten syns, men din bedömning vad gäller utseendet i övrigt måste jag nog tilldöma den kognitiva svikt vi med ME begåvats med i högre eller lägre grad! Kram från Kattis

Svar: Ha ha, tack. Det var en ny vinkel på det hela. Kram
Nilla

2 Anonym:

Skönhet är att aldrig ge upp! Kram igen från Kattis

Svar: Att ge upp finns liksom inte på kartan 😉 Kram
Nilla

3 May:

Du är absolut inte ful Nilla! Att du mår dåligt är en sak och det syns absolut här på denna bilden att det är en dålig dag, men nedvärdera inte dig själv så. När du mår bra så är du vacker, precis som din syster. Vi älskar dig !

Svar: Tack 😍
Nilla

4 åsa:

Måendet påverkar absolut allt till och med synen på oss själva, ju sämre vi mår ju hemskare tycker vi att vi är vare sig det gäller utseende, förmågor och rätten att ens få leva.
Tyvärr.
Du är den bästa och finaste Nilla och jag är glad att Du finns i mitt liv <3
kram

Svar: Så är det faktiskt. När man knappt orkar andas orkar man definitivt inte uppskatta sig själv. Tur att det vänder när energin kommer tillbaks även om jag nog aldrig gillar att se mig i spegeln 😉
Tack, jag är oerhört glad att ha dig i mitt liv med ❤ Kram
Nilla

5 Anonym:

Jag kan bara hålla med - inte dig, men de klokheter de som kommenterat skrivit.
Hoppas du hämtar dig snart! <3

Svar: Tack <3
Nilla

6 Lisbeth:

Kommenterade, men det blev något konstigt..
Skrev iaf att jag kan bara skriva under på vad de andra kloka kommentatorerna skrev, och att jag hoppas du hämtar dig snart. Fram med skedarna och paca lugnt!
Kramar

Svar: Tack, just nu undrar jag om det inte är pollenallergin som ställer till det mest men jag är stolt över att jag sade igår att jag kan inte åka iväg för det orkar jag inte :-) Kramis
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen