Missade kalas

Igår hade min syster kalas för sin äldsta dotter och jag ville ju självklart gå men kroppen ville inte samma.

När jag satt och åt frukost så kändes det rätt okej så tänkte att jag kunde åka men så fort jag reste mig så började jag svettas, fick hjärtklappning och kände mig rätt vissen men ändå brottades jag en stund med det dåliga samvetet.

Jag tänkte att jag är ju van att leka frisk och låtsas som att jag inte hör kroppen tala om att jag nog faktiskt behöver vila. Jag brukar ju typ aldrig missa kalas utan tar på mig min mask och kör över kroppen men då har jag "bara" brottats med mina kroniska sjukdomar. Nu verkar jag ha något virus som en extra jackpot 🙂

Det är sjukt vad det där duktig flicka syndromet sitter i. Undrar om det någonsin går över.

Jag har fortfarande feber, ont i muskler och lungor men känner att det sakta går åt rätt håll. Det jobbigaste är nog att jag får kramper i magen så fort jag äter något annat än smoothie 😜 Men det kanske är för att jag ska hålla någon smoothiediet 😂

Jag passar taxarna idag. Dottern och svärsonen sade självklart att de kunde försöka hitta en annan lösning om jag inte orkade men så mycket jobbigare är det faktiskt inte att ha dem här och fyra hundar rastar sig rätt bra i trädgården 🙂




Taxarna är inte riktigt lika samarbetsvilliga modeller som fröknarna bichon 😂

Och snacka om knut på kopplet. Högen med koppel ligger nu på altanen och hoppas på att lösas upp av sig själv eller kanske hustomten 😉

Kommentarer:

1 åsa:

Trist, tråkigt och ledsamt att missa roligheter,
även om vi nu är vana vid att både kämpa på och delta trots dåligt mående och att missa festligheter är det ändå inte kul.

Har taxametern blivit pappa, alltså har valparna föds?

Krya på Dig <3

Svar: Ja man vill ju vara delaktig i sina syskons och deras barns liv men ibland blir det inte som man vill.
Ja stortax blev pappa för ett tag sedan :-) Kram
Nilla

2 Anonym:

Man lär sig så småningom, även om det är trist så är det smartast att känna efter före.
Du är ju fortfarande delaktig, fast lite långsammare.
Hoppas du mår lite bättre snart ♥
Kramar

Svar: Jo så är det ju. Kramar
Nilla

3 Pisan:

Det där duktig-flicka-syndromet är svårt att bli av med :-( Jösses sicken knut du fick på kopplen! Önskar dig en jättefin och glad midsommar! ♥ Kramis! ♥

Svar: Det är ju det. Tack detsamma. Kramis 😍
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen