Skidsemester

I gårkväll kom vi hem efter en veckas skidsemester i Sälen. Även om jag tycker att hälsan inte går så mycket framåt nu för tiden så märks det väldigt väl när man åker iväg såhär.

Förr om åren har jag tagit helt slut bara av bilresan upp men den gick förvånansvärt bra i år.

Förra året testade jag för första gången på sex år (tror jag) att åka lite skidor i en barnbacke och i år värmde jag upp i barnbacken men utmanade mig själv genom att ta stolsliften upp till toppen.

Väl där uppe så slogs jag av den helt underbara utsikten och insåg att jag inte bara saknar att susa nerför backarna och gemenskapen med resten av familjen.

Efter att ha beundrat utsikten en stund gav jag mig utför och det dröjde inte många meter innan knäna började leka kastanjetter och mjölksyran fullkomligt sprutade ur låren. Eftersom musklerna fortfarande är rätt svaga så kändes det som om skidorna levde sitt eget liv i lössnöhögarna och det gällde att ha tungan rätt i mun om jag inte ville testa hur brett jag kunde åka 😂

Men med ett gäng pauser i backen kom jag ner utan att ha ramlat en enda gång. Dottern och svärsonen som tog hand om hundarna medan jag åkte utför kom och bar mina skidor till stugan.

Jag måste erkänna att jag blev väldans förvånad när jag inte hade någon träningsvärk efter mitt skidäventyr 🤔

Nästa år ska jag försöka att klara av att åka vid två tillfällen. Alltså dubbelt upp mot i år 💪🏼

Jag mår bra av att ha mål att sikta på men det gäller såklart att de är realistiska. 

Idag kom en och en halv veckas aktivitet (packa lite varje dag inför resan, roa hundar, åka skidor och vara social) som xblåtusen som sonen kallade x2000-tågen och körde över mig.

Hjärnan funkar med nöd och näppe, jag fryser hysteriskt och har ont överallt men det var det värt. Bara att få bevis på att jag, visserligen med myrsteg, fortsätter att förbättras gör att jag nu vet att det jag gör funkar för mig.

Kommentarer:

1 åsa/nalta norrland:

Hipp hipp hurra
Äntligen fick Du en skidsemester och inte en skitsemester ;-)
Jag kommer faktiskt ihåg hur Du brukar må både under och efter Er fjällvecka.
Så jäkla glad för Din skull <3
Ta nu å vila, vila och vila... kram

Svar: Du har bra minne du ;-) Det är verkligen stor skillnad. Kram
Nilla

2 Pisan:

Grattis! Detta var roligt att läsa ♥ Nästa år blir det två åk, helt klart :-) Även om det är surt som f-n efteråt, nu när du är hemma igen, så är det ju ändå värt eländet. Kram på dig! ♥

Svar: Tack, det är helt klart värt det. Kram
Nilla

3 Hanna:

Så otroligt härligt att läsa detta! Jag är såå väldigt glad för din skull! Och för din familjs skull oxå såklart! Kram

Svar: Tack ❤ Kram
Nilla

4 annicaslivvidhavet.blogg.se:

Vad roligt att du kunde åka ett åk. 😀
Vilken lycka drt måste ha varit.
Härligt att det går framåt i ditt mående.
Jag har ju varit i Trysil men än så länge är det korta turer med min elrulle som gäller.
Men vem vet, nästa gång kanske jag oxå står på skidor 😜

Svar: Ja, det var en underbar känsla. Man måste ju våga tro och hoppas att det blir bättre i framtiden 😊
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen