När man inte kan styra över vart man ska lägga energin.

I natt vaknade vi av att vi hörde en hund kräkas. Det var stackars lilla Bella som kräktes. Men skönt att hon hann hoppa ner på golvet och kräkas där i alla fall.

Maken torkade upp och gick ut med hundarna så de fick passa på att kissa. Jag behövde bara ta mig själv till toa 😂

Ungefär en timme senare vaknar jag ännu en gång av att en hund kräks men den här gången är det lilla Stella. Det är bara att gå upp och torka upp.

Sedan dröjer det ytterligare en timme innan Stella kräks igen. Då gör vi om samma procedur en gång till samtidigt som jag funderar på vad som fått båda att kräkas. Kan det vara kattbajs som enligt fröknarna bichon är en delikatess och finns i överflöd här omkring eller kan det vara det nya pulvret för lederna?

Klockan 08 tycker tjejerna att det är dags att stiga upp och gå på toa medan jag känner mig rätt överkörd men tjejerna får såklart som de vill 😂

Vi går in och jag fixar deras frukost som jag toppar med en liten skvätt laktosfri yoghurt för att hjälpa de oroliga magarna men självklart så tappar jag Stellas matskål och allt åker ut över hela köksgolvet.

Jag försöker få Stella att äta sin mat direkt från golvet men hon tittar på mig som om jag är en utomjording så det slutar med att jag kravlar omkring på golvet och städar upp och lägger i hennes matskål så hon kan äta. Det får kanske bli linneduk och silverbestick till middagen 😂

Jag har ju faktiskt lärt hundarna att de inte får ta mat jag tappar när jag står och lagar mat så får väl skylla mig själv 😜

Behöver jag säga att jag har feber och är helt slut nu? Att ta ett åk i skidbacken var betydligt mindre ansträngande än den här morgonen 🤔

Kommentarer:

1 Lisbeth:

Haha, det som är en bra idé vid ett tillfälle, är lite mindre bra andra gånger.. 😉
Vila nu, och lyssna på kroppen.
Kramar

Svar: Japp 😂 Kram
Nilla

2 åsa/nalta norrland:

Vinterkräksjuka ;-) om både kräks borde det ju vara nått de fått i sig... eller så ett virus.

Jobbigt hur som helst... liksom svårt att tänka "jag tar rätt på det sen" när det gäller spya ;-)

Krya på vofsarna <3

Om inte OM fanns skulle jag misstänka att Frost var sjuk, han den hungriga hunden har bestämt att han icke äter sitt torrfoder längre... och om han nu matvägrade skulle jag ju misstänka sjukdom... men han äter gärna matrester så det är nog bara ett utslag av "jag vill inte äta hundmat" ;-)

kram

Svar: Något har de nog fått i sig och det lutar nog åt kattskit. De är som två dammsugare ute :-p

Det är klart att han vill ha något godare än torrfoder, lite oxfilé kanske ;-)

kram
Nilla

3 Pisan:

Nämen stackars små voffsingarna! Och stackars er som måste väckas och gå upp och torka kräks och ta hand om de små liven mitt i natten. Hoppas det har ordnat sig nu och att det inte är det nya pulvret. Önskar dig en fin torsdag vännen! Kramisar! ♥♥♥

Svar: Hundarna verkar inte ha särskilt ont av att kräkas mer än att de skäms om de inte hinner ner från sängen men nu mår de toppen igen 😊 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen