Glömde tänka

I dag efter frukost ställde jag mig och kokade hundmat. Jag gjorde rejäl laddning så det varar mer än några dagar 😉 Nu sköter det sig ju mestadels själv men man måste röra ibland så det inte bränner fast så röra i en kastrull med 24 dl vätska och ris och lite annat molijosk och en kastrull med 1 kg grönsaker. Så varför inte passa på att baka lite muffins också.

Förvisso en sådan där mix där man blandar mixen med smör, ägg och mjölk och rör runt utav bara håsiken. 

När det var färdigt så ska ju alla pryttlar diskas och mina armar var ganska kaputt så de fick minsann stå och självtorka och skämmas.

Så blev det dags att gå ut med hundarna på promenad och eftersom vi ska tapetsera om i helgen tänkte jag passa på att gå en långpromenad idag. Eller nu vet jag inte vad som är en långpromenad för normalt folk men lång för mig och småtjejerna.

När vi kom hem typ dog jag i soffan. Det var en himla tur att maken skulle värma sådan där fabrikssoppa till middag. Själv åt jag smoothie vilket jag alltid gör innan yoga.

Jo men jag lyckades planera in ett yinyogapass idag med 🙈

Nu är yinyoga som tur är mestadels liggande och sittande positioner med fokus på andning och din inte kropp men jag lyckades ändå komma i någon typ av självsvängning.  Jag hoppades och trodde att ingen skulle se detta men med tanke på att yogaläraren kom fram och stöttade upp mig med filt och frågade om jag orkade ha bolstret på fötterna så såg hon nog.

Jag höll på att inte orka tvätta håret själv efteråt. Jag känner att jag verkligen laddat upp helt rätt för att tapetsera i helgen 😂

Kommentarer:

1 åsa:

Förstod Du missförstod min förra kommentar, det är här i Din blogg det är omgjort och vårstädat i alla fall när man kommenterar, det är icke som tidigare.
Men kanske är det blogg.se som gjort något?

Lycka till med tapetsering och se till att Din man inte får Dig mellan tapet och vägg... var försiktig ;-)

Ha en fin påsk, kram

Svar: Vad lustigt, för mig ser det precis likadant ut som alltid 🤔

Ha ha, ska försöka undvika att hamna mellan tapet vägg. kram
Nilla

2 Anja:

Haha, jag har pratat om ämnet tapeter med min man. Han har ännu inte förstått att jag menar att vi ska tapetsera om, eller möjligtvis måla, här hemma. Vi och vi, han alltså. Såna planer får man nog mala fram under lång tid. Är galen i tapeter så jag blir sugen av ditt inlägg. Fast det låter som om du förberedde dig lite för häftigt :-) Glad påsk!

Svar: Ha ha, här har körts bearbetning på make i flera år. Är ju svårt när man inte kan bidra lika mycket till arbetsinsatsen som maken. Kanske blev lite i häftigaste laget :-D Glad Påsk
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen