Soppatorsk

Det känns som att jag har soppatorsk eller kanske till och med tankat med fel bränsle 😜

Det är dock lite svårt att dra ner på alla sorters aktiviteter. Jag menar Stella måste få sin dagliga träning oavsett hur jag mår. Det enda som gör att jag eventuellt drar ner hennes träning är att hennes dagsform inte tillåter träningen.

Och så måste ju Bella få komma ut på promenad vilket inte Stella riktigt orkar så då måste jag ju ha med hennes vagn och den är en aning jobbig att putta på grusvägarna så de som tror att jag tycker det är kul eller gulligt att putta runt min hund i vagn har inte fattat grejen. Men självklart gör jag det som är bäst för de små 😊

Så har Stella kissat inne några gånger sista veckan och då är det inte så att man trampar i en liten pöl på golvet utan man sätter sig i en i soffan eller som idag, hittar en i sängen när den ska bäddas. Då blir det ju genast lite extra tvätt som inte kan vänta till jag är piggare 😜

Först var jag faktiskt lite orolig att Stella fått urinvägsinfektion eftersom hon varit i stort sett runsten hela sommaren förutom någon olycka i mattes säng men så såg jag några små blodfläckar på sängen där Stella brukar ligga och inser då att hon har sitt första löp och då sprutar väl hormoner överallt och hon glömmer av sig. Var lika samma med Bella.

Nu vågar jag inte ens skriva vad Bella inte gjort i sängen på länge 🤞🏻 men vi har i alla fall väldigt vältvättade sängkläder och filtar i det här huset 😂

Så min plan att ta det väldans lugnt idag gick i stöpet med en gång nästan. Nu tvättas täcke för att sedan fortsätta med lakan mm

Och så har jag så många saker jag vill få gjort som ständigt får skjutas fram. Löjliga grejer egentligen som att rensa ogräs och klippa äppleträd men har min hjärna fått för sig något loopar den. Eller snarare blir som en trasig LP-skiva med hack i som hakar upp sig 😂

Jag tränar mitt tålamod varje dag, så mycket som det tränas borde jag snart vara tålamodsproffs 😂 Eller vänta det var nog bara önsketänkande.

Ha en fin helg ❤

Kommentarer:

1 åsa/nalta norrland:

Inte lätt, varken för Dig eller Stella.
Svårt att bara vara då man känner att man borde...
kram

Svar: Det löser sig, är väl en tillfällig dipp här bara 😉 Kram
Nilla

2 PisanLitenUggla:

Ja, så känns det ibland. Inte blir det bättre av vädret när det är lågtryck, man blir ju klubbad. Hoppas ändå att du har en fin helg. Kramisar! ♥

Svar: Tack, helgen har varit fin. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen