ibland glömmer jag

Ibland glömmer jag att jag lever ett väldigt ME-anpassat liv och får nästan för mig att jag är frisk. Tills jag leker frisk 😜

I veckan som varit så fick jag helt plötsligt inspiration att ta fram måkargrejorna, det händer inte ofta kan jag säga. Jag målade korta stunder och förenat på flera dagar och alltid sittande vid köksbordet. Efter tredje dagen kände jag att jag inte orkade sitta upprätt längre. Ja just det ja, jag orkar ju inte sitta på vanlig stol några längre stunder utan att trötthetsvärken slår till och då är det halvliggande läge i soffan som gäller.

Och idag var jag på kurs med Bella i nosework. En perfekt aktivitet för en matte som inte orkar att fara fram bland hinder och andra spännande aktiviteter 😉

Jag hade tänkt att putsa några fönster när jag kom hem eftersom det börjar bli lite svårt att se ut men maken hade nog redan listat ut att det skulle bli för mycket för mig för han förekom mig. Och tur var nog det för här ligger jag i soffan med en kropp som värker och en hjärna som stängt ner.

90 minuter med noseworkövningar räckte för den här dagen tydligen. 

Men om jag låter bli att sitta upprätt och använda hjärnan så är jag ju nästan frisk 😉

Kommentarer:

1 åsa/nalta norland:

Hög igenkänningsfaktor ;-)
Inbillningsfrisk är en trivsam-åkomma tills verkligheten kommer ifatt.

kram

Svar: Precis :-) Kram
Nilla

2 Hanna:

Jag minns när jag kunde leka frisk. Det är år sedan nu, tyvärr. Men jag saknar det. För även om man inte är frisk på riktigt är det lite skönt att kunna LEKA frisk. Inte ens det kan jag göra nu.
Kram <3

Svar: Oh ja, det är skönt och befriande att få känna sig lite frisk ett tag. Förstår att dy saknar det ❤ Kram
Nilla

3 Pisan:

Jag leker också frisk ibland, speciellt när jag är hos min särbo. Men jag får alltid igen det sen, när jag kommit hem. Är glad så länge jag i a f kan leka att jag är frisk. Man känner sig ju nästan normal under leken. Kramis! ♥

Svar: Eller hur 😊 Jag är tacksam att jag kan göra det valet, att leka frisk, ibland även om man får igen det sen. Kramis 😚
Nilla

4 Lisbeth:

Jo, det där har jag också gjort ett tag nu, lekt frisk. Och det straffar sig förstås, nu är jag helt slut och få vila några dagar.
Dumt förstås, men lite kul också - till värken slår till med storsläggan..
Kramar ❤

Svar: Den där värken kan man ju vara utan. Hoppas du snart känner dig bättre. kram ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen