biverkningar

De där tabletterna jag fick, som jag inte kommer ihåg namnet på, för mina händer hjälpte riktigt bra. Så otroligt skönt att inte behöva ha tokont i händerna hela tiden.

Nu är det bara ett litet Krux, jag blev väldigt illamående och fick ont i magen av tabletterna 🤢

Positivt är ju att det troligtvis är en låggradig inflammation i lederna och då kan det ju gå över men frågan är hur nu när jag inte kan ta medicinen.

Jag håller på att samla kraft att ringa vårdcentralen för att se om de kan skriva ut något annat men skulle gärna vilja ha en fungerande hjärna först så att de i andra änden begriper vad jag säger 😂


Kommentarer:

1 Maria:

Tips fr ngn som aldrig brukar kommentera: be att få omeoprazol el esomeprasol för att skydda magen mot Naproxenen - för det var väl det du fick? Ät mat innan du tar dem för det blir värre på fastande mage tycker jag själv. Naproxenen är en långverkande Ipren fast ska vara snällare mot just magen. (Jag har själv ME, svår sådan, sedan 18 år o tar 2 Ipren varje dag mot min mätbara feber, frossa o hjärndimma. Utan Esomeprasol skulle det inte gå även - får sura uppstötningar m m direkt.) Vore synd om du inte kunde fortsätta med tabletterna lite till nu när de hjälpte! Jag äter även MSM, precis som vår hund - vi delar burk 😀 - och det har hjälpt mot smärta i fingerlederna som jag tror var början på vanlig hederlig artros. Hjälper till att bygga upp brosket - eller ngt åt det hållet (minns inte!).

Svar: Tack vad du är gullig som tar dig tid och framförallt energi att hjälpa mig ❤
Ja naproxen var det jag fick. Har tagit den med mat hela tiden men behöver kanske något för magen ändå.
MSM tar både jag och hundarna med, vi delar också burk 😊
Nilla

2 åsa/nalta norrland:

Omeoprazol kan Du köpa receptfritt.

kram

Svar: Men det var ju ännu bättre :-) Kram
Nilla

3 Liten Uggla/Pisan:

Hoppas du kan fortsätta med Naproxen, att omeprazol hjälper. Håller tummarna för att det skall gå bra! Kram på dig! ♥

Svar: Tack 😍 kram på dig med
Nilla

4 Therese Åström:

Har också tagit Naproxen och kan hålla med om att det inte är bra för magen. Hoppas det löser sig.

Svar: Tack 😍 Det verkar vara väldigt vanligt att få magvesvär av naproxen 😜
Nilla

5 åsa/nalta norland:

Vi fick omeprazol utskrivit till Bullen då hans kortisonmedicin kunde ge honom ont i magen,
han fick även tradolan...
Märkligt egentligen att djur (hundar) och människor får samma mediciner.

Jag hoppas Du mår bättre idag.

kram

Svar: Det är "lustigt" att vi får samma mediciner samtidigt som en del av våra kan göra djuren jättesjuka.
Tack, jag gjorde uppehåll med naproxenen tills jag kom iväg och fick köo omeprazol så nu har det mesta rättat till sig, av det som kan rätta till sig alltså 😂 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen