Behöver rutiner utan överraskningar.

Idag ska jag till min massör som jag brukar tycka är lite jobbigt att köra till. Dels är det en bit att köra och så brukar jag aldrig vara i de trakterna annars så jag hittar inte så himla bra och GPSer har ju en viss förmåga att lura in en på små skogsvägar som man inte kan vända på.

Och så skriver hon idag på sin facebooksida om vägarbeten och avstängda vägar runt henne. Snacka om stresspåslag 🤔

Så kommer jag att hitta? När behöver jag åka hemifrån för att komma i tid och när behöver jag ut och kissa hundarna så att de är hyfsat nykissade?

Ni fattar, jag har världens problem här nu 😂 Men vad tusan är det som hänt i kroppen när man inte klarar minsta lilla överraskning utan att få hjärtklappning och hjärnkollaps?

Jag önskar jag var lite mer som maken som bara: det ordnar sig.

Det brukar det faktiskt göra men innan dess har min kropp typ sprungit flera maraton och hjärnan gått bananas och så slutar jag som en urvriden trasa.

Kommentarer:

1 åsa/nalta norland:

Ibland tror jag att talangen "måla faan på väggen" är ett symtom på vår sjukdom/diagnos ;-)
För visst ofta är det värre det scenarier jag målar upp än vad som händer i verkligheten.
Jag skulle behöva mer av Din mans och även Js "det ordnar sig" tänk.
Nu hoppas jag att allt gått bra å Du kunde slappna av under massagen å att Du inte jagar upp Dig alltför mycket.
kram

Svar: Ha ha, så är det ju. Jag sitter i bilen utanför massören och väntar på att en älg ska sluta stirra på mig. Vågar inte kliva ur bilen just nu :-p Kram
Nilla

2 Mannen:

Japp. Det brukar ordna sig på ena eller andra sättet. ❤️ 😁

Svar: Det gör ju det 😃😍
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen