Hjärtklappning

Migränen envisas med att hänga kvar och lusten att amputera skallen blir allt större. Maken tyckte att jag kanske borde be en läkare om hjälp men vet inte riktigt vad de ska kunna göra.

De sista dagarna har jag även fått hjärtklappning. Jag satt vid frukostbordet och försökte känna om pulsen var snabbare än den brukar och maken ville också känna.
Jag frågar: är den lite snabb kanske?
Maken: Lite?

Jag blir nästan barnsligt glad av att ha ett symptom som fysiskt går att bevisa. Inte för att familjen någonsin har tvivlat men sjukvård m fl.

Sedan tog han av sig sin pulsklocka och bad mig bära den idag och jag fick stränga förmaningar att absolut inte städa eller egentligen göra något annat än att vila idag när han är iväg och är speaker på en brottningstävling.

Med facit i hand har jag varit alldeles för aktiv senaste tiden och jag kan helt klart inte leka hur frisk som helst 😜

Men får ändå ge kroppen en eloge för att den nu effektivt stoppar alla planer på att fortsätta leka frisk för man gör inte många knop med vare sig migrän eller hjärtklappning 😉

Kommentarer:

1 PisanLitenUggla:

Har du möjlighet att ta ditt blodtryck hemma? Annars kan det vara en idé att åka till vc på måndag, där brukar ju finnas apparat som man kan använda själv. Var rädd om dig vännen! Kram! ♥

Svar: Nej, har ingen blodtrycksmätare hemma. Får se om jag kanske faktiskt får ta mig till vc 😜 Kram
Nilla

2 Åsa:

Låter inte bra. Var rädd om Dig. kram

Svar: Tack detsamma. Kram
Nilla

3 åsa/nalta norrland:

Hur mår Du, känner Du Dig piggare? kram

Svar: Tack för att du frågar ❤ Var faktiskt iväg till doktorn idag och fick lite ny migränmedicin så nu ska det nog rätta till sig 😊 Kram
Nilla

4 Therese Åström:

Håller med, på ett sätt är det skönt att man faktiskt kan se att något inte står rätt till. Men det är så jobbigt att pulsen knasar sig, man blir ju så himla slut av ingenting.

Svar: Ja det blir man ju 😜
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen