Det där med att tänka

Igår när jag kom hem från läkaren tog jag mina nya migräntabletter utan att läsa bipacksedeln. Man kan väl lätt säga att jag glömde tänka. Om man har diverse allergier är det ganska bra att läsa först, ta piller sedan 😜

Ganska fort började det klia i halsen men så länge det bara kliar är det lugnt. Jag kände sakta hur färgerna och livet började återvända när pillrena gjorde verkan. Man blir oerhört utslagen och psykiskt instabil efter migrän i typ tio dagar så tacksam över att hjärnan bara kändes öm och svullen gick jag ut för att plantera lite ljung i våra utekrukor.

Men först behövde jag ta bort gammalt och visset och trots att jag tog i så jag nästan gjorde i brallan vägrade de vissnade växterna lämna krukorna. Mina armar var om möjligt ännu svagare än de brukar.

Jag slet som ett djur, jag blev förbannad, frustrerad, ledsen, uppgiven men skam den som ger sig. Efter att ha vällt krukor och burit små pyttehögar av ny jord eftersom jag inte kunde rubba påsen med jord så går jag in och läser på bipacksedlarna.

Båda de nya tabletterna är muskelavslappnande och har muskelsvaghet som vanlig biverkan. Men jag blev av med migränen i alla fall 😂

Kommentarer:

1 åsa/nalta norrland:

Skönt det icke var värre... att läsa i förväg kan rädda liv.
kram

Svar: Sant. Kram
Nilla

2 PisanLitenUggla:

Vilken tur att det inte blev värre än kliet, det kunde ju gått riktigt illa. Men bra att migränen släppte. Fy för att ha migrän så länge. Förr, när barnen var små, fick jag huvudvärksattacker, spänningshuvudvärk, som satt i 14 dagar ibland. Fy sjutton, jag vart ju helt klubbad. Nu kan den sitta i 3-4 dagar bara, och om jag har tur bara 1 dag. Kram! ♥

Svar: Ja det var en himla tur jag hade 😜 Vad skönt att du inte behöver ha huvudvärk så länge nu för tiden. Det här var nog första gången den suttit i så länge för mig. Kram
Nilla

3 Åsa:

Visst kommer Du ihåg att det är här jag bloggar "på riktigt" ;-) https://naltanorrland.blogspot.com

Svar: Hm, jag har varit lite förvirrad gällande dina bloggar så tack för påminnelsen 😊 Kram
Nilla

4 Hanna:

Av allt jag haft oturen att drabbas av är faktiskt inte just migrän en av dem. Sen har jag svår kronisk huvudvärk hela tiden ändå och överkänsligheten med ljud och ljus mm inte just "riktig" migrän.
Tycker det låter så jobbigt för dig som har det :(
Skönt dock att medicinen hjälpte!
Kram

Svar: Det räcker mer än nog för dig utan migrän. Jag brukar aldrig ha migrän så här länge så var nog mitt eget fel eftersom. jag lekt lite för frisk 😉 Kram
Nilla

5 annicaslivvidhavet.blogg.se:

Hur och var lägger jag in bloggar jag vill följa?
Jag vet att jag gjort det förut och nu vet jag inte vart 😂 inte lätt det här med allt 🤪

Svar: Jag har de bloggar jag följer på bloglovin (tror jag det heter 🙈) men finns nog fler appar att ha blogglistor på.
Nilla

6 Åsa:

Hur mår Du nu för tiden❓ Blir det bättre, hjälper medicinen 🤔
Tror Du icke att jag gör succé om jag kommer i hoodie över pyjamasbrallor å tjocksockor 😜
Kanske får vi pengarna tillbaka 😁
Kram

Svar: Jag mår ganska bra nu för tiden, bara jag kommer ihåg att inte leka för frisk 😂
Du skulle helt klart göra succé och du skulle definitivt bli ihågkommen 😜 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen