Sommarvärme

Här är det riktigt varmt och soligt nu och jag njuter för fullt. Däremot är det liiite för varmt för hundarna, allrahelst lilla Stella. Och så gillar hon inte att bada 😜

Eftersom hon tycker värmen är så jobbig och jag hör hur hon flämtar när vi åker bil så bestämde jag mig för att åka till zooaffären och köpa en fläkt till bilburen. 

Fast jag har varit där åtskilliga gånger så lyckades jag att köra vilse. Nu är Kungsbacka inte jättestort så jag behövde ju inte irra omkring på vägarna allt för länge 😜

Hundarna tyckte det var väldigt skönt att vara inne i den svala butiken och samtidigt fick de lite miljöträning och matte fick handlat lite smått och gott 😊

Dock tänkte de själva förse sig med tuggben som låg framme precis vid kassan. Inte helt lätt att hålla koll på två hundar som smyger fram till hyllan när man står och betalar 😂

Jag lyckades faktiskt hitta hem på första försöket men tappar nyckelknippan på farstubron så att den kilar sig fast mellan två brädor. Jag fick slita ett tag där för att få loss den.

Väl inne lyckas jag välta kompostgallret vi har som grind in till vardagsrummet så att bägge hundarna sprang iväg med svansen mellan benen. Nu behöver jag inte oroa mig för att de ska försöka öppna den själv fler gånger 🙃

Jag tror att jag ska sitta ner på min rumpa i skuggan till maken kommer hem från jobb för att undvika större katastrofer.

Det är såhär det blir när man leker frisk på kalas några timmar. Blir man inte helt utslagen blir man en fara för sig själv 😂


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Även här soligt å sommarvarmt... eller ja det är ovanligt varmt, kommer inte ihåg när vi sist hade sådan värme en hel sommardag...
Men jag tar gärna detta fina väder och njuter nu,
hör ju hur vissa oroar sig hur vädret blir i juni/juli då vi nu redan i varmt har sådan värme... precis som om det finns en viss mängd sommardagar med sol å värme.

Sån tur Du inte kom helt vilse utan hittade både dit å hem...

kram

Svar: Känns ju lite onödigt att oroa sig över något vi ändå inte kan styra över. Jag passar också på att njuta för fullt. Kram
Nilla

2 Lillemor:

Ja det är tufft för de små nu. Jag har ju tur att ha köpt en badanka istället för en chow chow 😂. Men vilket knas det blev med allt din stackare. När det väl börjat knasa så slutar det ju aldrig heller.❤️

Svar: Ha ha, badankan Baloo. Bella gillar att bada men Stella som har mest ont av värmen tycker att allt vatten utan det i duschen är läskigt 😂 Vissa dagar borde man nog stannat i sängen 😜
Nilla

3 PisanLitenUggla:

Ja, nu är det varmt. Förstår att hundarna tycker det är jobbigt. Jag har en kyldyna till mina onda och ibland brännande fötter. Den är köpt i en hundbutik på nätet och är egentligen för hundar, då har de en sval plats att ligga på i värmen. Den funkar bra för mig och tror nog den funkar bra för hundar också :-) Klart att de ville ha tuggben! :-) Varför skall man annars in på ett sånt ställe... :-)
Satt du ner nu då, tills maken kom hem? :-) Hoppas du har en lugn och fin tisdag! Kramis! ♥

Svar: Vi har kyldynor till hundarna också. Fast de ligger inte jättegärna på dem 😜
Ha ha, de tyckte väl att det var rena godisaffären där man får plocka vad man vill ha. Japp, rörde mig inte en mm mer. Kram ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen