var är våren?

De senaste dagarna har det varit några plusgrader och snön har börjat smälta undan. Man kunde till och med se gräset på vissa ställen i trädgården.

Men så vaknade vi idag och allt var vitt igen. Jag vill ha vår och värme! Jag vill slippa klä på mig halva garderoben varje gång jag ska ut.

Men men det är ju bara att gilla läget så halva garderoben på Nilla och jackor på vovvarna och ut på lunchrundan.

Det dröjde inte länge innan snöbollarna hängde sig fast på deras små ben och vi fick stanna typ var tioende meter och krama sönder bollarna.

När vi kom in så hade de nya bollarna sugit åt sig av all skit som blir på den delen av vägen som saltas så att bussen kan köra 😩

Jag lyfte upp dem båda på trimbordet och fram med fönen för att börja kampen mot envisa snöbollar. Jag tror hundarna är lika less som jag på det här.

När jag stod där och fönade och fönade kändes det som att jag tar fram trimmer och rakar av all päls, jag orkar inte med den här skiten. Min ork räcker till promenad (med nöd och näppe) men inte till extra jobb.

Nu rakar jag självklart inte hundarna för då skulle de frysa som små tokar och jag får ju bara gilla läget när jag skaffat pälsbollar till hundar. Men jag kan väl få gnäll lite 😉



Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Jaa Du våren är i alla all inte här hos mig ;-)
Här har vi runt minus 25 om natten så den eventuella värme som solen ger dagtid har noll chans mot all vår snö.

Pälsbollar med snöbollar... tur dem är små å relativt lätthanterliga, tänk om dem varit i ponnystorlek... då hade Du fått slita ;-)
Nä men allvarligt, så smutsiga dem måste bli då dem är så nära marken... mina vovvar är ju höga men blir ändå smutsiga på magen då snön börjar töa... vilket inte lär hända förrän nån gång efter midsommar ;-)

kram

Svar: Jag tänkte faktiskt på dig när jag stönade över vårt väder här 😊 De blir oerhört skitiga och smutsen riktigt etsar sig fast i den porösa pälsen så blir många duschar så här års 😜 Känns som det snart är midsommar ju. kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Tack för att Du tänker på mig :D även om det nu berodde på vädret ;-)

Nu är det ju skillnad på vinter och vinter samt var vi nu befinner oss ;-)
Min vårvinter är ju inte lika sölig och smutsig som Din... vi har ju fortfarande full vinter och än blir hundarna icke ens smutsiga om fötterna.

Det värsta ;-) är att Bullen tappar "bullbitar", han låter hår och det ligger tussar överallt å trots jag dammsuger så typ 5 minuter senare ligger det "bullbitar" här å där som virvlade i väg då jag dammsög å sedan kom fram när det blev lugnt ;-)

Ha en fin onsdag, kram

Svar: Jag tänker ganska ofta på dig, allrahelst nu när du har det lite tufft omkring dig <3

Jag har ju en fördel med icke fällande hundar i alla fall ;-)

detsamma till dig. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen