Jösses

Jag lade upp en liten film på instagram där Bella och Stella busar efter att vi varit ute på promenad och jag skrev att vi varit ute och gått i en timme.

Det dröjde inte många sekunder innan jag fick en anonym kommentar på bloggen som inte går att publicera med tanke på språket. Vi kan säga att idiot var det snällaste tilltalsnamnet jag fick.

Den otroligt mode personen tyckte att jag var den värsta sortens djurägare som tog ut min lilla valp på en timmes promenad.

Tänk vad mycket ilska och energi personen ifråga besparat sig om hen kollat hur långt vi gick istället 😁

Vi är mycket riktigt ute i ca en timme på koppelpromenad men promenaden går i ett väldigt lugnt tempo med många sniffpauser, där vi tränar på att gå fint vid sidan, hoppa upp i snödrivor när bilar kommer, inte skälla på hästarna vi går förbi, tränar på att inte äta hästbajs, tränar på att stanna medan matte går lite i förväg, på att följa matte utan att matte håller i kopplen och bara busar och skojar och har kul.

Visst brukar hundarna vara trötta när vi kommer in men jag tror i ärlighetens namn att de är tröttare i sina huvuden än i kropparna.

Jag förstår att man kan ha väldigt olika syn på hur en hund ska tränas och tas omhand men jag kan garantera att jag aldrig skulle göra något jag tror skulle skada mina hundar på något sätt. Jag gör säkert massa "fel" men hundarna är hyfsat väluppfostrade, glada, busiga och kärleksfulla så jag tror inte det går någon större nöd på dem.

Så istället för att skriva anonyma kommentarer kan du/ni väl skriva ett meddelande direkt till mig där vi kan föra en civiliserad diskussion.




Kommentarer:

1 Hanna:

Det är så jäkla tråkigt med dessa anonyma hatkommentarer vi får. I somras när det var som värst för mig (hade minst 5 st elaka kommentarer om dagen med riktigt fult språk och nedvärderande ord) hade jag ångest inför att gå in på bloggen och kolla kommentarerna. Inte klokt ju! Skäms på de idioterna som håller på såhär!
Du, kära Nilla, är världens bästa matte till dina små tjejer. Det råder ingen som helst tvivel om den saken. Kram 🐶

Svar: Jag förstår dig. Alla elaka kommentarer har fått mig att fundera på att sluta blogga men då vinner de ju 😜 Tack vad du är gullig 😍 kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Fy usch å blä för anonyma påhopp.

Du är den bästa matten för Dina vovvar å vet bäst vad som funkar för dem.
Du har ju världens finaste Bella å hon är ju ändå Din första hund så allt Du kan har Du lärt Dig med henne <3 å det är ju världsklass på Bella :)

Jag partisk... nä absolut inte.

kram

Svar: Tack vad gullig du är 😍 Bella är visserligen min första hund men jag är uppvuxen med hundar runt omkring mig. Min farmor och farfar hade en underbar schäfer som hette Diana som jag lekte med hela somrarna och jag var nog inte mer än 10-12 år när jag var ute med henne själv i koppel och sedan har min pappa och hans fru haft huset fullt av hundar men visst är det skillnad på att ansvara för allt själv från skötsel och omvårdnad till träning ❤ Krsm
Nilla

3 Anonym:

Det finns gott om människor som sköter om sina husdjur på ett alldeles utmärkt sätt utan att blogga om sin egen förträfflighet. Dessutom råder det koppeltvång nu så du begår en olaglig handling när du har dina hundar lösa.

Svar: Nu var det ju inte så att jag bloggade om min förträfflighet som hundägare utan att folk som du kommenterar anonymt istället för att ta det i ett meddelande direkt till mig så att jag kan se vem jag diskuterar med.
Vi går lösa vid en liten skogsdunge jämte fotbollsplanen i vårt område, det är knappast där några vilda djur kommer att gömma sig med sina ungar.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen