Klippa häck

Idag tänkte jag klippa vår syrénhäck som hunnit växa sig aningen vild och hög men hade inte hjärta att klippa den när den blommade.

Vi har en elektrisk häcksax eller vad det nu heter. Ser nästan ut som en liten motorsåg men den hittade jag ju givetvis inte i garaget. Maken och jag har väl inte riktigt samma syn på ordning och reda men han hittar ju alltid vad han vill ha 😂

Jag har försökt att röja i garaget ett par gånger men slutar med att jag bryter ihop efter en kort stund och funderar på om en bomb nog inte skulle vara bästa städredskapet 😜

Envis som jag är så hämtade jag en annan liten fjuttig batteridriven klippare som har kort klinga och knappt orkar klippa av ogräs. 

Så ut i 45 gradig värme, klättra på en vinglig plaststol och försöka klippa en häck som är typ två meter hög och en meter bred på sina ställen med en liten löjlig batteridriven nagelsax och dessutom är jag ju själv bara tre äpplen hög 😂

Jag tror häcken var snyggare innan men jag klarade mig från att kraschlanda i häcken i alla fall. Högerhanden är nu kaputt och funkar inte alls. Det är inte bara att den skakar, den går inte att styra heller så får bli något icke sölbart till lunch. Smoothie går bort för där brukar ända bären åka ut över hela diskbänken, müsli och sådant man äter med sked går också bort om jag inte ska äta resten från golvet. Får nog bli en knäckemacka eller två 😉

Och nej det är inte ett dugg synd om mig 😜


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Kunde Du inte gett Dig på nått mindre ;-) jag beundrar Dig som balanserar på en plaststol ihop med ett klippverktyg oavsett hur liten å klen den nu är gentemot syrenhäcken.

Ta det lugnt, Du kanske kan kamma mattfransen ;-)
Det känns som en bättre höjd och mindre farligt <3

kram

Svar: Ha ha ha, har tyvärr inga mattfransar att kamma eller knappt några mattor eftersom vi har en pisselisa hemma men låter kanske som ett mer Nillavänligt projekt fast kanske lite för tråkigt ;-) Kram
Nilla

2 Hanna:

Viljan är det inte fel på, hos någon av oss! Sen är det ju tyvärr "en del" annat som inte stämmer. Hoppas högerhanden återhämtar sig snart.
Kram

Svar: Vi som är sjuka vet ju att det inte är något fel på viljan men många andra tror ju att det är den som sviktar. Kram
Nilla

3 PisanLitenUggla:

Men jösses! Sånt där får du överlåta åt mannen! Håller med talaren ovan här; viljan är det inget fel på :-) Var nu rädd om dig vännen! Kram! ♥

Svar: Men det är ju inget kul 😉 Kram ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen