Semester

Idag är första dagen på makens semester. Till och med jag kan säga att jag har semester även om jag bara jobbar några timmar i veckan.

Men så hörde en stamkund av sig och ville ha lite healing skickad och jag hade ju inte så mycket annat för mig så då tyckte jag att jag kunde ställa upp. Men imorgon börjar min semester 😉

Jag tänkte försöka gå en kort promenad, tror den är runt 700 meter, i lite snabbare tempo än det blir med Bella väglus på morgnarna för att få upp någon typ av kondition. Så det gjorde jag i morse. Snabbt tempo för mig men antagligen rullatortempo för vanligt folk 😂

Så fick vi tvätta täcke och sängkläder eftersom Bella kräktes inatt. Det måste gå och lära henne att kräkas i en hink. Skämt åsido brukar hon oftast kräkas ut från sängen och ner på golvet men inatt hann hon nog inte. Men vi har ju alltid fräscha sängkläder 😄

Eftersom vi bor ute i skogen är det väldans mörkt här på kvällar och nätter på vintern och vi har en lite knölig uppfart så har maken idag satt igång med att gräva för att plantera lampor längs uppfarten och då kände jag mig ju lat så då började jag röja i källaren vilket är mer än lovligt välbehövligt.

Sonen hjälpte mig och gjorde ett jätteröj i källaren innan han flyttade hemifrån men sedan har grejer bara slängts in och slängts in och jag får ju panik när det är rörigt och jag måste klättra för att leta och hitta grejer.

Det är långt ifrån färdigt men det känns redan mycket bättre. Man får liksom en inre frid av att göra sig av med grejer som bara tar plats och inte används.

Jag har en känsla av att jag överskridit mitt energikonto men det är så svårt att bara röja pyttelite. Men imorgon får det bli en vilodag förutom att jag ska till frissan så jag slipper se ut som Joakim von Anka 😂

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Semester, ordet låter härligt... länge sedan jag hade semester ;-) å i år lär det inte bli så mycket av den varan för J, han är tvungen att jobba... ska man lyckas som egen företagare så lär man inte få ligga på latsidan ;-)

Mörkt... har Ni mörkt nu om kvällar/nätter?
Här har vi i princip dagsljus om nätterna, men det blir mörkare å mörkare å i december blir det typ aldrig ljust ;-)

Rensa i röran, yes det är något som behövs göras... inte alltid lätt, fattar inte hur vi kan ha så mycket onödiga saker ;-)

Ta det lugnt å kom ihåg att andas.

kram

Svar: Nej man får nog allt slita om man ska kunna försörja sig som företagare.

Vi har inte väldans mörkt här men har ju fler mörka timmar än er i norr. Nu tänkte ju mannen i och för sig att vara förberedd inför de långa och mörka kvällarna. Brukar ju inte vara så kul grävväder då 😉

Ja, varför samlar en på så mycket skit? Jag tycker ändå att jag är rätt bra på att göra mig av med grejer men kan helt klart bli bättre 😊 Kram
Nilla

2 Hanna:

Jag har ingen aning om hur Joakim anka ser ut i håret, men jag tycker du är superfin! 😍😍
Kram

Svar: Tack 😍 Kram
Nilla

3 Åsa i mobilen:

Gillar Hannas kommentar 😁jag skickar 😘💕 till Hanna
Att jag tycker Du är fin både utvändigt och speciellt invändigt 😜 hoppas jag att Du vet ❤️

Idag så har jag börjat med typ 1000 olika saker å ingenting gör jag klart, det ser ut som en krigszon 😉

Kram

Svar: Tack vad ni är gulliga 😍
Lite jobbigt under tiden man har krigszon men väldigt skönt efteråt 😉 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen