Aktivitetsbegränsning

De senaste dagarna, host host egentligen veckor men det låtsas vi inte om, så har jag varit lite (bara lite) för aktiv.

Det har varit avslutning på noseworkkursen där vi hade som en liten tävling för att få känna på tävlingsandan. Det gick inte så vidare bra då Stella inte alls var sugen på att jobba. Doften kan hon men hon gick liksom inte lojt runt och jag tror inte ens hon kopplade på nosen. Hon tittade på mig och liksom, kan jag få gotta nu? 😂 Men hon klarade två av fyra sök i alla fall och även hundar måste få ha dagar då de inte känner för att jobba. Jag blev mest förvånad för jag har aldrig sett den här sidan hos henne. Normalt är hon ivrig men noggrann.

Så försökte jag mig på att baka lussekatter, gluten fria så klart, trots att jag aldrig lyckats. Antingen är jag väldigt envis eller bara korkad. Jag tyckte att jag var duktig som hittade ett recept speciellt framtaget för det mjölet jag använder och hade alldeles förträngt om att jag fått länkar till ett par recept som blev bra och självklart blev mina bullar så torra att det kan jämföras med kanelutmaningen att äta dem. I alla fall om man tittade på maken som försökte svälja och försökte svälja 😂 Det här är ju anledningen till att jag slutat baka. Glutenfritt är en hel vetenskap och går inte att jämföra med vanligt bak.

Men lite julgodis kan jag ju fixa 😊 Så igår blev det lite chokladgodis och sådana där pepparmintskyssar eller vad de nu heter. Spred bara ut florsocker i halva köket, kokade över mjölk när jag tittade på. Jaha, här står du och kokar över. Hm, man kanske ska göra något? Typ lyfta av kastrullen 🙈

När jag sade till maken som städade spisen som behövde få ungsluckan isärplockad och dessutom möttes av en förvirrad fru som var mest överallt att jag skulle till apoteket och hämta förbeställd medicin och handla några smågrejer sade han stopp. 

Han åkte iväg och fixade det jag skulle fixa och jag ska vara lugn idag. Bara det att jag känner adrenalinet pumpa. Ett tydligt tecken på att jag gjort för mycket men så svårt att motarbeta. Det är som att man har en liten djävul inom sig som bara vill att man ska krascha men nähä du. Jag ska meditera sönder dig serru 😂


Kommentarer:

1 Lisbeth:

Mmmm... Hmmmm...
p a c i n g
Mer än en dag eller två
Typ.

Kramen ♥

Svar: Pacing måste vara något av det svåraste som finns 😜 Kram
Nilla

2 Åsa:

Så skönt Du i alla fall har tålamod 😜 tänker på föregående blogginlägg 😘

Svar: Ha ha, det är nog tur jag har mer tålamod nu.
Nilla

3 N:

Om du vill våga dig på att baka igen rekomenderar jag recept från den här sidan https://www.kustenarklar.se/
Dom brukar alltid lyckas :)

Svar: Tack, det är dock risk att jag glömt till när jag vill baka nästa gång 😜
Nilla

4 PisanLitenUggla:

Tur att du har en make som ser när det är dags att "gripa in" :-) Hoppas du inte håller på och grejar och har dig nu utan att du vilar dig. Kramis! ♥

Svar: Jag är jätteduktig på att vila 😉 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen