Händer inget men ändå är det fullt upp.

Här händer egentligen inte så mycket men ändå känns det som att jag har fullt upp. Det är väl så det blir när orken är begränsad och man måste planera in mer vila än aktivitet. Och då är ju allt från att klä på sig och borsta tänderna till att fixa något att äta aktivitet.

Och av naturliga skäl så lägger jag en hel del tid på hundarna och då framförallt Stellas rehabträning. Övningarna i sig tar ju inte så lång tid men måste planeras noga samtidigt som jag måste känna in hur Stellas ork är för dagen.

Och om ni nu tror att Bella blir åsidosatt så får hon göra precis samma övningar som Stella. Även om hon inte har dåliga höfter, vad vi vet, så mår hon ju inte dåligt av lite fysisk träning.

För egen del är nog händerna i sämre skick än någonsin. Lederna värker och jag har svårt att greppa saker för att inte tala om att öppna förpackningar. Och det tar ju en massa extra energi att kämpa med allt från att öppna sojamjölken till att knäppa brallorna.

Jag hoppas att det bara är något tillfälligt nu när det är rått och regnigt. Och jag har börjat fundera på hur jag ska överleva vintern. Igårkväll frös jag så att det kändes som att det var dags för vinterjackan och det var ändå 13 grader. Hur ska det då bli när det är minus 13 😂

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Här har även jag mer värk och en kropp som inte funkar,
vi gör väl som vi brukar å skyller på vädret, årstiden.

Tror väl inte att nån inte begriper att Bella får hänga med på det mesta i Ditt liv, vare sig det gäller att träna Stella eller att vila i soffan.

kram

Svar: Det är klart det måste vara vädret, kan ju absolut inte vara att vi gör mer än vi orkar ;-)

Kram <3
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen