Träningsvärk de lux

Igår röjde jag i mitt dåliga samvete rum. Det är rummet som sonen hade när han bodde hemma men som efter att han flyttat blivit något skräp- och hundrum med hundträningsgrejer (läs pizzakartonger 😂), sygrejer och och en salig mix av överblivna möbler, hundvagnar och annan skit 😜

Efter att vi fått tag i både en snygg bäddfåtölj och en ny (begagnad) byrå så fick jag äntligen lust att röja och jäklar vad jag röjde. Jag sorterade, slängde och rensade så det kändes underbart i själen. Jag ogillar skarpt röra och ett överflöd av prylar. Bättre att ge bort till någon annan om det är okej prylar.

Fast jag var helt slut efteråt igår, det tog ju hela dagen med pauser, så var det en skön trötthet. En sådan där som infinner sig när man känner att man uträttat något.

Idag däremot talar kroppen om för mig att jag var helt dum i huvudet igår 😂

Det finns nog inte en muskel som inte skriker sitt allra högsta för att tala om att jag varit en korkad hyresvärd och hjärnan har tagit semester.

Jag gav till och med hundarna fel mat i morse. Stella får ju valpfoder och Bella vuxenfoder, om jag ger rätt, men de protesterade inte. Hade det inte varit för att det tog ovanligt lång tid för Stella att äta sin frukost hade jag nog inte märkt något men med pyttesmå tänder är det inte lätt att glufsa i sig de mycket större foderbitarna 😂

Nu är det samma märke på fodret och jag har givit fel förut så deras magar håller i alla fall. Tror det är väldigt bra att vi bestämt att de ska ha samma foder när Stella kan gå över på vuxenfoder 😜

Jag lyckades också tappa flaskan med olja i golvet men som tur är så var det en stängd plåtflaska. Allt i det här huset borde vara i plåt eller plast 😉

Senare idag ska jag iväg på en föreläsning av Per Jensen som Hundtöntars förening anordnar. Får hoppas att jag klarar att sitta still på rumpan utan riva stället.





Kommentarer:

1 Therese Åström:

Haha, vet hur det känns. Jag fick ju för mig att rensa förrådet för ett tag sedan. Insåg att det kanske inte var den bästa idén men resultatet blev bra och jag slipper irritera mig på röran. Så det det tar nog mer energi i längden att inte göra något åt saken. Rummet ser fint ut.

Svar: Det tror jag med. Man mår ju bara dåligt av att ha stökigt omkring sig. kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Du är välkommen hem till mig/oss och rensa i röran :)
Ditt skräprum ser väldans fint ut... härligt när det väl är gjort, även om kroppen skriker högt efteråt.

Jag ger mina dogs samma lika foder, Bullen får anpassa sig efter Frost eftersom det är Frost som är känslig,märkligt nog då det är Bullen som är sjuk.
u är ju dem vuxna, men som sagt det har varit en mängd olika foder som vi har testat till vi nu hittat ett som Frost mage accepterar. Frost mår bäst på husmanskost ;-) typ potatis/pasta och kött.

kram

Svar: Vi har också testat en hel hög med foder eftersom Bella är så känslig och Stellas valpfoder hon fick från uppfödaren fick vi snabbt byta då hon inte fick i sig tillräcklig mängd och dessutom blev dålig i magen av. Kram
Nilla

3 åsa i åsele:

En fråga, blev Stella dålig å växte sämre av det foder uppfödaren rekommenderade?

Frost är ju ohyggligt smal, jag får ofta höra att jag borde ge honom mer mat... det går ju icke eftersom det som händer om jag "överdoserar" matintaget på honom så blir han dålig i magen å behöver "gå på toa" oftare ;-)

kram

Svar: Japp. Vi fick med en påse av det foder hon gav till valparna och Stella fick som mest i sig 2 dl/dag men enligt utfordringstabellen borde hon ätit 4 dl/dag så rätt stor skillnad. Och hon var konstant lös i magen. När vi gradvis bytte ut hennes foder till ett annat som hon bara behövde få i sig 2 dl/dag hullade hon på sig och blev bra i magen nästan med en gång. Istället för att gå på toa 4-5 ggr/dag går hon nu 2-3. Kram
Nilla

4 Ingela:

Vad fint det blev. Och vad skönt att få det gjort.

För fem år sen vet jag att jag fortfarande orkade ta såna röjardagar. Skrikande kropp o knopp efteråt, men man visste om det, och kunde planera.

Nu skulle jag inte orka. Inte heller våga. En sådan krasch skulle kunna sänka mig helt.

Så var rädd om dig!

Svar: Tack för din omtanke. Jag tror att jag har rätt bra koll på vad jag klarar av nu för tiden. För några år sedan hade det absolut inte fungerat ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen