onödigt slit

Jag står i köket och fixar frulle till hundarna och maken befinner sig i sovrummet. Jag får för mig att kika in och ser att han sliter av alla sängkläder. De jag bytte i tisdags under många stänk och stön.

Jag: vad gör du? Jag bytte sängkläderna i veckan ju. 

Maken: hur skulle jag veta?

Jag: jag trodde att du läste min blogg och kanske såg att det var helt andra sängkläder än när du åkte till Stockholm.

Maken: ja men nu får vi ju rent igen 😊

Efter en natt med näst intill obefintlig sömn såg jag inte alls det roliga i det hela. Jag såg bara mitt onödiga slit som slet hårt på kroppen.

Men egentligen är det en rätt löjlig sak att hänga upp sig på. Jag borde istället vara tacksam att han tyckte att det var dags att byta sängkläder utan att jag behövde be om det. Och han är ju man så kanske inte konstigt att han inte lade märke till att det var randiga påslakan, nogrannt ditbäddade av svettig fru 😂, istället för de med gröna mojar som var innan.






Kommentarer:

1 Ingela:

Skrattade gott. :)

Svar: :-D
Nilla

2 annicaslivvidhavet.blogg.se:

😂😂😂😂

Svar: 😂
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen