Ibland undrar jag

om jag har något kopplingsfel i hjärnan 😜 Det är precis som att jag kan tänka en tanke men att den inte hittar fram till själva datorn. 

I morse läste jag ett gulligt meddelande från maken och tänkte att det kommer att bli lite tomt utan honom när han är i 08-land ett par dagar och sedan tänker jag att jag passar på att slänga de gamla sängkläderna i tvätten så kan maken hjälpa mig att bädda rent ikväll 😜 Jättebra plan om han nu hade kommit hem ikväll 😁

Det är bara att bädda bit för bit så är jag förhoppningsvis färdig till läggdags. 

Här är en riktigt grå och blöt dag och det är sådär lätt att få ut hundarna. Bella sprang ut och snabbkissade i morse och blängde uppfordrande på mig när jag inte var snabb nog att släppa in henne igen.

Även om det regnar så behöver de ju ut på sina promenader, även om de själva inte riktigt håller med, så jag satte på dem deras regnoveraller och gick ut som vanligt. Jag fick mer eller mindre släpa runt dem. Får erkänna att jag just då var lite avundsjuk på de som har hundar som älskar att bada och skita ner sig 😂

När vi kommer in så är det ett evigt tasstorkande och smörjande av Stellas tassar som har en liten torrspricka medan Bellas tassar måste vara supertorra eftersom hon får svamp  lätt så jag hoppas att det snart blir bättre väder.

För även om hundarna inte precis uppskattar regn behöver de aktiveras om de inte ska bli som två duracellkaniner som flyger både högt och lågt. Då är det bra att ha noseworken att ta till, det tröttar ut deras hjärnor en stund.

Nu sover de sött och jag ska krascha en stund i soffan så jag kan avsluta mitt projekt bädda rent och kanske till och med få lite mat i magen. 

Imorgon ska jag försöka starta hjärnan med en gång jag stiger upp. Hur det nu ska gå till 😂





Kommentarer:

1 Ingela:

Så fina i sina overaller! :)

Total kraschdag idag. Kropp och knopp strejkar. Mannen hem på lunchen för att ta ut vovven.
Nu skulle man ha haft trädgård, och kunnat öppna dörren och bara släppa ut...

Saknar det ofta.
Vår fina koloni, som lilla vovven älskar, orkar jag knappt ta mig till eller vara på så värst länge.
Toppen så länge jag orkade ta mig dit.
Nu börjar det bli en sorg.

Hi hi jag skrattade när du skrev om bäddning! :)
Gör som jag - lägg dig i gästrummet!

Svar: Usch så tråkigt med kraschdag. Förstår att du saknar trädgård och er koloni. Trädgården är underbar att kunna aktivera hundarna i 😊

Gästrummet hade ju kunnat vara ett alternativ men jag kan verkligen inte sova där 😜
Nilla

2 åsa i åsele:

Minnet är bra... men kortvarigt eller hur det nu var ;-)

I måndagskväll körde jag från min mor å skulle hämta Elin på Sporthallen, halvvägs hemma kom jag på att jag skulle ju hämta Elin... bara å vända.
Som tur var jag tidig så Elin kom ut strax efter jag parkerat utanför Sporthallen.
Lite genant att glömma sitt eget barn ;-)

kram

Svar: Tur du kom på att du skulle hämta Elin men kanske inte konstigt om du glömde. Kram
Nilla

3 Pisan/Liten Uggla:

Hi hi! :-) Vad söta de är :-) Hoppas du har en fin onsdag. Kramisar! ♥

Svar: Tack detsamma 😊 Kram ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen