Det där med minne...

För någon vecka sedan, tror jag, bestämde jag mig för att testa kreatin igen. Jag hade en påse hemma eftersom jag prövat tidigare och slutat av någon anledning som jag inte minns 😛


Så i lördags när jag än en gång sovit som en kratta kom på den fantastiska idén att göra ett uppehåll med kreatinet för att se om det kunde vara boven i dramat. Och häpp så sov jag helt plötsligt bra igen. Eller bra i mina mått mätt där 4-5 timmar är utmärkt sömn.

Jag hade ju hoppats att kreatinet skulle hjälpa mot mina numera konstanta domningar och mjölksyra i armarna men utan sömn funkar jag inte alls så det är ju ingen idé att fortsätta.

Nu ska jag bara komma ihåg att inte prova kteatin fler gånger 😊

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Vad ska kreatin vara bra för?

Yes jag börjar med min fråga eftersom minnet är så jäkla bra att jag annars glömmer å sen går jag där å funderar på vad jag hade tänkt fråga ;-)

Skönt Du fått sova,
även om 4, 5 timmar inte är mycket så är det bättre än ingenting.

Jag har ju sovit skitdåligt sedan pappa blev sjuk i början av maj och Elin bröt armen i mitten av maj,
dessa två saker i kombination med att Bullen plötsligt inte är rumsren, pinkar inne om natten gjorde ju min sömn helt förstörd.

Nu sover jag okey två, tre nätter i veckan.
Antar jag får vara nöjd då jag sover mellan kl 23 . 07 med bara ett par kortare uppvak.

Men som sagt jag önskar ju bättre sömn.

Kan Dina domningar bero på magnesiumbrist?
Jag upplever färre domningar nu då jag kombinerar Dvitamin, magnesium och omega 3.

kram

Svar: Kreatin är bra för muskeluppbyggnaden. Så här står det på min förpackning: tre gram per dag ökar den fysiska prestationen vid upprepad kraftansträngning i samband med kortvarig och högintensiv träning. Och för oss med ME är ju typ allt högintensiv träning 😛
Jag förstår att du sover dåligt med allt du haft och har omkring dig 💖
Jag äter redan höga doser av magnesium för annars sover jag inte alls. Funderar på om inte problemen med armarna kommer från nacken men det kanske sjukgymnasten kan se. Kram
Nilla

2 Lillemor:


Svar: 💖
Nilla

3 Bea:

Kan magnesium funka?

Svar: Tror inte det eftersom jag redan tar magnesium i hög dos för att sova.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen