Otroligt.

I helgen var jag på healingutbildning. Ja ni läste rätt. Jag som ibland knappt orkar äta min mat själv var iväg på kurs fredag, lördag, söndag.


Maken körde mig dit varje dag, hämtade mig varje dag och hade middagen klar till mig när vi kom hem på kvällen 😍

Jag hade en föraning om att jag faktiskt skulle orka den här kursen annars hade jag ju inte anmält mig men jag vågade faktiskt inte anmäla mig till de två stegen som är fortsättning för att kunna bli certifierad.

I helgen har vi mediterat massvis, givit och tagit emot healing i mängder och givetvis pratat massvis om allt som rör healing och den självläkande förmågan. Jag vet att många av er inte tror att healing fungerar och jag tänker inte försöka omvända er på något sätt. Var och en har rätt till sin tro.

Vid en övning så skulle en person, jag, sitta i mitten medan de andra satt runt och gav healing. Jag fick säga om jag ville ha healing för ett speciellt syfte och jag sade för min fibro. Jag orkade inte riktigt förklara ME i det här sammanhanget.

När healingstunden för mig var slut sade läraren att han såg att jag hade en obalans i kroppen och att det var större problem med höger sida. Vilket stämmer, jag är svagare och mer skakig på höger sida.

Han fortsatte med att säga att mina problem var neurologiska och satt i mina nervtrådar från hjärnan. Det borde ju vara MEn han såg. Han sade också att jag redan gjort stora framsteg och att jag kommer att kunna cykla till sommaren igen. Ni som följer mig lär ju få läsa om det stämmer 😃

När jag kom hem på lördagskvällen var jag självklart trött och mör men på ett härligt sätt. Jag och maken satt och pratade rätt länge vid matbordet om allt som hänt på kursen. Jag tror att maken kände stor skillnad på mig, jag var pigg fast inte av adrenalin, för han sade: anmäl dig till de andra stegen.

Jag har somnat som vanligt vad midnatt de här kvällarna och sovit som ett litet barn och dessutom så har jag vaknat utan värk någonstans. Nästan så jag trodde att kroppen rymt 😜

Det ska bli spännande att se vart detta kan leda men jag tror att jag har en intressant resa framför mig.

Jag höll ju på att glömma, när vi hade paus så kom en av de andra deltagarna fram och frågade vad för sjukdom jag hade som gjort mig så sjuk.

Jag berättade att jag hade den neurologiska sjukdomen ME och hon säger: jag visste det. Hon hade tydligen en väninna med ME som är tvungen att använda permobil för att komma ut. Nu skulle hon berätta om mig och att det finns hopp. 😊

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej! Healing har hjälpt mig mycket. Jag behöver inte ens tro på det för det räcker med att det fungerar. Lycka till!

Svar: Det är väl härligt 💖
Nilla

2 åsa i åsele:

Åååå så glad jag blir, GRATTIS!!! Härligt :) kram

Svar: Tack 😊 Kram
Nilla

3 ME alltidvila:

Vad skönt för dig att du sluppit värken, hoppas den håller sig borta framöver med. Har också provat healing med varierande resultat. Kram

Svar: Förhoppningsvis håller den sig borta men misstänker att det krävs mer healing vid fler tillfällen för att mota bort den helt. Vad tråkigt att du inte känner att du fått bra resultat av dina healingbehandlingar. Kram
Nilla

4 Hanna:

Häftigt är vad det är! Jag är så glad för din skull. Min högra sida är oxå den som är sämst. Den jag oftast blir förlamad i och den som värker mest. Hoppas du fortsätter må bättre! Kram

Svar: Tack, ja det är riktigt häftigt. Typiskt att det ska vara den sida man är mest beroende av som strular. Kram
Nilla

5 Anonym:

Vart var du på healing? Jag har prövat distanshealing som också var mycket läkande för mig som har svårt att lämna hemmet. Kram

Svar: Jag har gått hos en tjej i Kungsbacka och fått healingmassage men nu i helgen var jag på kurs för att själv lära mig ge healing och där fick vi ju öva på varandra och det var tydligen väldigt effektfullt :-)
Egentligen behöver man ju inte vara på samma plats för att skicka healing men tror att många tycker att det känns bättre.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen