Pyssel i skenet från en kandelaber

Det börjar att bli en ful ovana att inte somna förrän vid tvåtiden på natten. Är ju vidrigt och ligga vaken när man är så trött att man vill kräkas på sig själv. Jag vet ju att det blir så här när kroppen tycker att jag gjort för mycket men nu tycker jag att den får ta och skärpa sig.
 
Jag vaknade vid sex igen, i vanliga fall brukar jag försöka somna om men idag hade jag svårt att koppla av eftersom jag visste att det skulle komma ett par gubbar och titta på vår värmepump som stänger av sig hela tiden. Om de säger att de ska komma någon gång på förmiddagen så kan det ju lika gärna vara klockan 08 som 12 och jag vill gärna vara påklädd när de kommer så idag klädde jag på mig före frukost idag :)
 
Sitter och äter frukost när jag hör gubbarna bröta i källaren, skönt att maken låste upp för dem innan han åkte till jobbet. När jag sitter och äter och bläddrar i morgontidningen i godan ro så blir det helt svart. Strömmen gick. Först trodde jag att det var något gubbarna i källaren gjort men det visar sig att hela vårt område är svart och med tanke på det vidriga vädret på utsidan så blir det verkligen mörkt på insidan men nu fick jag ju en bra anledning att tända alla mina ljus, eller ha seans som maken säger ;)
 
Vad gör man i flera timmar utan ström? Man kan inte titta på teve, det är alldeles för mörkt för att kunna läsa om jag nu hade orkat det och så mycket annat orkar jag inte heller. Jo, man tar fram sina pärlor och börjar göra armband i skenet från en kandelaber. Egentligen orkar jag inte göra armband men om alternativet är att bara ligga rätt upp och ner utan att göra något så får det bli till att göra armband ändå.
 
Kanske hade jag mått väldigt bra av att bara ligga rätt upp och ner och vila men jag kan inte, jag får nippran. Då kommer jag bara på en massa saker som måste göras och så börjar det krypa i skinnet så då är det bättre att sysselsätta sig.
 
Som tur är kom strömmen tillbaka till lunch för annars vet jag inte vad jag skulle hittat på resten av dagen. Det är inte klokt vad man är beroende av strömmen.
 
Jag har uppdaterat mitt album med de saker som jag gjort idag så det som finns i albumet är det som faktiskt finns klart att skicka. Ta gärna en titt om ni känner för det. 
Ha ha och där såldes de fem armbanden som jag fick knåpat ihop i förmiddags, sorry guys.
 
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.349182198558004.1073741829.242048745938017&type=3
 
 

Kommentera här:

Besökstoppen