Vem behöver ett dyrt gymkort

När det räcker att städa skafferiet? 

Som ni kanske gissar så har jag sjuuuuuk träningsvärk i ben och rumpa idag. Först fattade jag inte varför men så öppnade jag skafferiet och kom på vad jag gjorde igår 😂

Det är helt galet att jag kan gå en timmes promenad, visserligen i lugnt snifftempo, utan att få träningsvärk men så städar jag skafferiet och musklerna känns som att de ska gå av 😜

Och jag som ska gå på yoga ikväll. Det kan bli spännande när tanten försöker röra benen i allsköns positioner.

Jag hade tänkt att som nästa projekt städa ur kylskåpet ordentligt men jag får nog ta en veckas uppladdning först 😂

Jag vågar inte ens tänka på hur musklerna kommer att reagera när jag ska städa ur klädkammaren 😜

Kommentarer:

1 Åsa:

Städa bör man annars dör man 😜 dör gör vi ändå så skit i att städa 🤪
Om det nu var möjligt 😔
Det är ju böjningar av kroppen dom är mest fasansfullt 😢
Att stå eller gå funkar hyfsat 😊
Tro varför kroppen beter sig på detta viset 🤔
Ta å vila Dig inför kvällens yoga 😊
Kram

Svar: Ha ha, jag får ju panik när det är stökigt så kände att det var nödvändigt med städ men man dör ju inte av träningsvärk 😉 Kram
Nilla

2 Hanna:

Skönt att få städat!
Jag saknar verkligen att städa! Och jag ligger här och ser damma på golvet och blommor som behöver vattnas och kläder som ska sorteras och tvättas och jag VILL verkligen hjälpa till och sköta hushållet men så kan jag inte det! Inte ens lite :( så jobbigt :(
Kram

Svar: Jag förstår dig ❤ Det är nog inte många som inte varit sjuka som kan förstå hur man saknar att städa. Kram
Nilla

3 Pisan:

Precis! Vem behöver ett gymkort när det är träning att bara gå i trappen eller som du gjort: städat ett skåp. Det räcker gott. Att damma i vardagsrummet är också ett träningspass, speciellt när man har höga bokhyllor :-) Tack vare att det är så jobbigt blir det ju nästan aldrig gjort... Ha en fin helg vännen! Kramis! ♥

Svar: Hade jag inte haft en make som sköter stor del av städningen hade jag nog haft träningsvärk för jämnan 😉 Tack detsamma 😚 Kram
Nilla

4 Anonym:

Så roligt att läsa att du har blivit så mycket bättre. Att kunna göra lite hemma betyder så mycket. Har du för bättras i dina andra sjukdomar, Ibs, struman,migrän och fibromylagi? Hoppas att det forsätter åt rätt håll för dig Johanna

Svar: Tack ❤ IBSen var nog den sjukdom som jag förbättrades i först mycket tack vare alternativmedicinaren som kunde tala om vad jag skulle undvika för födoämnen. Sköldkörteln ligger ganska stabil och fibro och migrän går lite i skov. Kram
Nilla

5 annicaslivvidhavet.blogg.se:

😂😂😂 härligt med nystädat skafferi och träningsvärk för en gångs skull o inte all annan värk.
Känner igen det där
Hoppas du kom på yogan.
Älskar själv när jag lyckad komma iväg någon gång.
Ha en bra dag 🧘‍♀️

Svar: Det är få saker som är så tillfredsställande som att få riktigt städat 😉
Jag kom iväg på yogan och den 40-gradiga värmen gjorde susen på ömmande muskler. Tack detsamma. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen