Behöver barnvakt

Man vet att det är en sådan där dag då man inte ska göra något mer avancerat än att klä på sig och äta när man inte ens lyckas träffa munnen en enda gång med grötskeden.

Det är precis som att min hjärna inte kan styra handen till att hitta munnen så jag sitter här som ett småbarn med grötmjölk rinnande på hakan. Det är väl därför vi har servetter på bordet.

Efter att både jag och hundarna lyckats få i oss frukost så ska de små trollen borstas men eftersom de uppfunnit en ny lek när matte säger borste som går ut på att gömma sig under soffan eller i igloon så gäller det att fånga in båda och stänga grinden så de inte kan gömma sig. Jag fångar in en liten svart bichon och ropar på den lille vite men hon är som uppslukad av jorden. Jag ropar och ropar och hinner bli rätt irriterad när jag inser att hon redan sitter vid trimbordet 😂

Jag ska sedan putsa mina skitiga glasögon och går till skåpet där jag har rengöringssprayen och sprutar på mobilen och putsar och putas men konstigt nog ser jag inte alls bättre. För säkerhets skull gör jag om proceduren flera gånger men jag måste köpt ett värdelöst medel. Går in till badrummet för att istället göra rent glasögonen under rinnande vatten. Nu inser jag att jag inte alls putsat glasögonen men jag har i alla fall en väldigt ren skärm på mobilen 😜


Kommentarer:

1 åsa/nalta norrland:

Spolade Du vatten på mobilen?

Det är inte lätt alla gånger... ibland är det riktigt svårt.

Ta å räkna skedar idag å i morgon så kanske Du orkar med helgen ;-)

kram

Svar: Nej, jag hann stoppa mig själv när jag insåg att det inte var glasögonen jag hade i handen 😁

Kan man köpa engångsskedar tror du? Maken fyller år idag så skulle behöva några extra 😉 Kram
Nilla

2 Pisan:

Ibland får man till det :-D Hi hi! :-D Kram på dig! ♥

Svar: 😁 Kram
Nilla

3 åsa/nalta norrland:

Köp på Dig ett gäng plastskedar i roliga färger så muntrar de upp å glädjer Dig dessutom medan Du använder dem ;-)

Jag har jättefina i rosa, lila och ljusgrönt :D

Grattis till Din man.

kram

Svar: Ha ha, det borde jag nog göra 😂
Tack, kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen