Aktivitetsmigrän

Här känns det som att mina dagar försvinner utan att jag riktigt hänger med 😜

I lördags var vi i alla fall och gick med hundtöntarna. Vi var 63 hundar och några till människor. Det brukar vara lite skälligt och oroligt när vi samlas men så fort vi kommit igång att promenera brukar det lugna sig. Blir det oroligt i ledet beror det oftast på att människorna slarvar med avståndet till framförvarande hund. 

Det händer ibland (nåja, ganska ofta) att de som går bakom oss låter sina hundar sniffa i rumpan på framförallt Bella. Något hon inte alls uppskattar så då kliver vi ur ledet en stund och kliver in när det kommer en lagom lucka. Det är ju en sak att fröknarna bichon ska vänja sig vid att gå med andra hundar men de behöver faktiskt inte tåla att en annan hund konstant går och sniffar dem i baken på promenad 🙃

Efter promenad och lunch åkte maken och jag och köpte nytt golv till vardagsrummet. Tapeter köpte vi för ett tag sedan så snart kanske jag slipper den gräsliga tapeten vi har. De som bodde här tidigare tyckte tydligen att det var snyggt med en orange vägg och tre ljusbruna 🙈

I söndags var vi iväg på en liten lekträff med några andra havanaiser. Vi träffades och parkerade våra bilar för att gå gemensamt till en rastgård där vi lät hundarna leka tillsammans.

På väg till rastgården började den ena hunden göra typ inåtnysningar och matten fick nästan panik men maken (min alltså 😉) tog bara och började försöka torka ur nosen medan jag pratade lugnande med matten. Sådär gör Bella så fort hon får vatten eller skräp i nosen och det låter ju mycket värre än det är. Efter makens insats släppte nysningarna och vi kunde fortsätta. Det roliga var att efter det här fick vi massa frågor om hundskötsel/träning/beteende som att vi var proffs.

Vi råkar bara ha den äldsta hunden i det gänget och är rätt rådiga när det händer något. Panik kan man få efteråt 😉

Jag var mest orolig för hur Stella skulle reagera i rastgården men hon började leka med de andra hundarna på direkten medan Bella som är vår lilla Ferdinand gick runt och luktade och struntade högaktningsfullt i alla andra hundar 😂

När vi kom hem både efter lördagens och söndagens aktivitet så hade jag självklart migrän och jag beklgade mig lite för maken och sade att jag får ju migrän för jämnan nu. Då svarade han: är det så konstigt, vi har ju något för oss hela tiden.

När han säger det sådär så kanske det inte är så konstigt. 🤔

När barnen bodde hemma och vi följde med på tävlingar och matcher var och varannan helg sade vi att när de flyttar hemifrån kommer vi inte att ha något att göra på helgerna. Det stämde visst inte 😂

Igår klippte jag hundarna. Jag skulle egentligen bara klippt ben, mage och rumpa men de verkade tycka det var så skönt så fick bli hela vinterpälsen och helt plötsligt så har jag bara hälften så stora hundar så till dig som skickar massa anonyma kommentarer om att mina hundar behöver banta, nu har de snabb-bantat 😊



Kommentarer:

1 Pisan:

Tråkigt med migrän. Och tråkigt att folk måste vara så barnsliga, att skicka anonyma kommentarer med sånt idiotiskt innehåll. Suck, pust, stön och stånk.... Hoppas du har en fin tisdag. Kramisar! ♥

Svar: Kram 😍
Nilla

2 åsa/nalta norrland:

Om jag kommer ner till Dig så kan Du klippa mig oxå... jag behöver banta lite ;-)

Eller kanske Du ska komma hit å hjälpa mig klippa vår Lilla Fru Katt :D

Ansträngningsmigrän låter högst trovärdigt med tanke på Dina aktiviteter och kanske ett tecken på att Du är lite för aktiv, men samtidigt så är det ju på det viset att när Inbillningsfriskhet slår till är det bäst att rida på vågen...

Era hundaktiviteter låter roliga och självklart är Ni proffs... eller i alla fall väldigt kunniga.

Jo yes jag förstår hur Du tänker när det gäller mitt oförhållande till min mor, jag försöker göra henne nöjd.

kram

Svar: Självklart hjälper jag dig att banta men fru katt tänker jag inte klippa 😂

Jo det är ju lätt att man sätter bollen i rullning och inte riktigt får stopp på den i tid men samtidigt är det så himla kul att äntligen orka leva 😉

Nix, inga proffs men väldigt nördiga hundälskare som gillar livet med hund. Tänk vad kul om vi bott närmare varandra.

Det är verkligen inte lätt när allt man vill är att ha en bra relation till sin förälder ❤ Kram
Nilla

3 Lisbeth:

Tänk om man kunde banta så lätt! ;) Jag måste klippa mina två gamlingar, och dottern lär nog bli lite smärtare. Hennes mamma vette sjutton - hon är byggd som en stock, typ :D

Att vila är svårt att komma ihåg när man har roligt! Vi får göra som Skalman, ställa mat-och-sovklockan.

Kram ♥

Svar: Visst hade det varit smidigt 😉 Klipper du också själv? Ha ha, inte lätt om man är byggd som en stock.

Mat och sovklocka borde nog införas här 😊 Kram
Nilla

4 Hanna:

Skulle dina små tjejer vara tjocka?! Nej! Nu får herr/fru Anonym Idiot nog skaffa glasögon! De ser ut att vara i god fysisk form! Ta inte åt dig Nilla! Dina tjejer kunde ha ett bättre hem eller en bättre matte och husse än du och din man! Så det så.
Kram ❤️

Svar: Tack ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen