Snö

De senaste två-tre dagarna har det kommit kanske tre decimeter snö här, vilket är mycket för att vara på västkusten. Med snömodd på vägen, eftersom det saltas något kopiöst, så har man sladdar fram på promenaderna vilket gjort att jag spänt mig och fått ont i ryggen.

I förrgår sade maken att jag såg ut som en nittioåring med hemorrojder när jag gick 😂 Fast igår såg jag bara ut som en nittioåring så det går åt rätt håll 😉

Igår var det plusgrader och massa ny snö vilket blev jobbigt för de små hundarna då all snö fastnade i deras päls och blev större och större snöbollar. 

Så det duschades och fönades mest hela dagen igår 😜

Jag försökte skotta lite gångar ute i trädgården igår men snön var görtung och så fastnade den i skyffeln hela tiden så jag kom på att jag kunde rulla bort snön som när man gör en snögubbe.

Och när jag ändå fick några stora snöbollar kunde jag ju lika gärna göra en snögubbe. Kanske inte alla femtioöringar som roar sig med att göra snögubbar utan barn i närheten men lite kul hade jag allt 😂

Kommentarer:

1 Jenniey Love:

Ja, det har verkligen kommit en hel del snö senaste dygnen. Jag är inte mycket för kylan men snön ljusnar upp dagarna lite. Men man ser ju rätt rolig ut när man ska försöka gå ute när det är halt och eländigt. kramiz<3

Svar: Jag är inte heller något fan av kylan men det blir tyst och ljust med snön :-) Ja man ser rätt rolig ut :-D kram
Nilla

2 åsa/nalta norrland:

Du är då bäst <3 att göra en snögubbe så där helt utan inslag av små barn tror jag inte många gör.
Här har vi inte haft "kramsnö" en enda gång än denna vinter så det är stört omöjligt att göra snöbollar.
Idag frös Frost om ena foten... kanske borde jag ta på honom skor.

kram

Svar: Ha ha, man måste få roa sig lite ibland. Det är ju en aning svårt att göra snöbollar utan kramsnö :-p
Tror du att han skulle gå med skor? De flesta hundar uppskattar ju inte att ha något på tassarna. krsm
Nilla

3 åsa/nalta norrland:

svar Nej tyvärr så ogillar ju Frost sina skor och det beror troligtvis inte på färgen ;-)
Jag hinner knappt ta på honom skor innan han gör sitt bästa för att ta av dem... de är ju extremt halkiga inomhus så Frost blir som Bambi på hal is.
Om Du bodde närmare skulle Du få hjälpa mig att göra en tröja eller liknande till honom... men jag funderar på om jag ska köpa ett täcke, Frost fryser ju under promenad... det är skönt han kan vara inne med mig mest hela dan då det är kallt, även om jag brukar låta honom vara ute i hundgår'n nån timme mitt på dan... typ då jag handlar/hämtar Elin på skolan.

kram

Svar: Jag köpte ju skor till Bella när hon hade svamp på tassarna men det kändes som djurplågeri att ha på dem när hon levde om som man satt på något riktigt läskigt :-p
Ett täcke till Frost kan nog göra stor skillnad. Mina tjejer fryser ju så knäna skakar utan sina täcken nu. Kram
Nilla

4 Thérese :

Fy, de där snöbollarna som hundarna får i pälsen är inte roliga. Vi hade också små hundar så det fastnade hur mycket som helst. Ibland fick man stanna under promenaden för att plocka bort. När man kom hem var det bara att gå direkt in i duschen.

Svar: Ja fy, de är inte kul.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen