Frisörbesök

idag var jag iväg till frisören. Det var välbehövligt. Det börjar med hårtvätt medan man sitter i en massagefåtölj. Inte en sådan där som knådar utan mer vibrerar. Det lustiga är att jag börjar frysa direkt även fast frisören tvättar mitt hår i riktigt varmt vatten. En blir lite nyfiken vad som sker i kroppen egentligen.

Sedan blev det klippning i nästan 60 minuter. Tydligen har jag olagligt mycket hår och dessutom självfall som inte samarbetar 😂

Ju längre tiden går desto större blir feberrosorna på kinderna och migränen kommer smygande.

Har ni sett den där reklamen för någon huvudvärkstablett där en kvinna är på salong? Sådär känner jag mig 😜

Det är i alla fall skönt med nyklippt hår. Nu behöver jag bara fylla på med färg någon dag också.

Kommentarer:

1 åsa/nalta norrland:

Ansträngningen att sitta i ett visst läge triggar säkert igång nerver och att ha nacken böjd lär vara påfrestande... men bortsett från de negativa följderna så låter det ändå som ett bra besök.

kram

Svar: Du är nog något på spåret där. Misstänker nacken för många av mina symptom. Ja, det kändes skönt att få bort det slitna ur håret. Kram
Nilla

2 Lisbeth:

Jobbigt, men visst är det skönt att bli fin i håret!
Det är faktiskt en enda typ av massage jag klarar, när min frisörska masserar in schampo och inpackning. Hon brukar lägga extra handduk runt den hårda kanten i schamponeringen, då funkar det ganska bra.
Annars är jag väldigt beröringskänslig och klarar inte en taktil massage.
Ha en fin helg!
Kram

Svar: Det är väldigt skönt att bli fin i håret :-) Här har de bra kanter som inte trycker i nacken, annars har jag fått avstå schamponeringen.
Vad tråkigt att du inte ens klarar taktil massage. Ni får också ha en fin helg. kram
Nilla

3 Pisan:

Långa frisörbesök är pest! Förstår precis hur du kände dig, den där reklamen har jag sett och det är ju så det känns. Min nuvarande frisör är jättesnabb, det brukar ta 20 min ungefär, men jag har kort hår och är dessutom av typisk skandinavisk natur - och rakt, spikrakt.... Men det är ju skönt att vara nyklippt, jag klippte mig i tisdags, härligt. Önskar dig en fin helg! Kram på dig vännen! ♥

Svar: Det är väldigt skönt att vara nyklippt men blir ju inte så ofta som man skulle önska. kram
Nilla

4 Hanna:

Det var många år sedan jag kunde gå till frisören och klippa mig. Och bli klippt i hela 60 min har jag aldrig kunnat bli pga ryggen!
Härligt att du kom iväg. Hoppas det inte straffar sig för dig nu!
Kram

Svar: Jag förstår att du inte kommer iväg Hanna ❤
Blev inte värre än att jag tycker att det var värt det. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen