Vilodag

I lördags passade vi lilltax,  det var ju meningen vi skulle passat stortax också men han låg ju inne på sjukhus. Det var faktiskt riktigt mysigt att ha bara lilltax här. Inte så att inte stortax är väldans mysig men han tar rätt stor plats och uppmärksamhet och tycker det är jättekonstigt om inte alla älskar honom så som han älskar livet. Han brukar springa och pussa tjejerna i mungipan och ger sig inte. Morrar tjejerna måste han ju bara pussas ännu mer för att visa att han bara kommer med kärlek 😂

Lilltax trivdes nog rätt bra med att få vara ensam kung här för en dag. Han är så himla mjuk och känner av tjejerna och anpassar sig så de myser och leker och pussas utan tillstymmelse till morr.  Sedan saknade vi såklart stortax klumpiga charm 😊

Men igår fick de äntligen hämta hem stortax från sjukan. Snacka om rejäl magsjuka han åkte på stackaren men såklart charmade han alla på sjukhuset 😂

Vi träffades hela familjen igår och åt lite middag ihop. Jag får lite abstinens när det går för långt mellan våra middagar 😉

På kvällen när alla åkt hem och jag slappnade av kände jag hur tom jag egentligen var på energi. Det är farligt när adrenalinet kickar in. Men oavsett hur slut jag var behövdes båda fröknarna bichon duschas. När man inte får igenom kammen i pälsen då finns det inget att välja på.

Så jag duschar dem och maken fönar dem. En uppdelning som funkar rätt bra. Han får ont i ryggen av att stå som en fällkniv i duschen och jag tycker att oljudet från fönen är rena terrorn.

Idag är nog jag och hundarna lika möra så vi tar en riktig vilodag. Jag har dock fortfarande en liten djävul på axeln som påpekar hur mycket det finns att göra här hemma. Varken skafferi eller klädkammare har städat sig själva 😜

jag tycker bilden illustrerar känslan jag har idag 😂

Kommentarer:

1 åsa/nalta norrland:

Ett kort råd:
LYSSNA PÅ DIN KROPP!!
Du måste vila Dig i form.

En uppmaning till Din käre man:
Lås in allt Du tror Nilla kan tänkas börja fixa med... ta buntband å sätt fast henne i soffan så hon måste vila.

kram

Svar: Ha ha, nu började jag skratta så jag höll på att kissa på mig ju.
Jag försöker att vila men det är inte helt lätt när det kryper i hela kroppen 😉 Kram
Nilla

2 Åsa:

😘❤️

Svar: 💗
Nilla

3 Hanna:

Ta det lugnt och vila dig nu!
Kram

Svar: Tack, det ska jag göra. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen