egentid

Trots att det varit mycket omkring mig de senaste två veckorna med sjuka hundar och receptstrul mm så bestämde jag mig för att ändå ta mig till yogan igår.

Egentligen ville jag bara krypa ner i sängen och gömma mig under alla mina täcken och inte titta fram förrän till våren igen 😉

Ibland önskar man bara att "någon annan" kunde lösa jobbiga saker runt en men det är ju inte riktigt så det funkar så bara att ta tjuren vid hornen och beta sig igenom måste-göra-listan.

Det var i alla fall oerhört skönt att vara på yogan där man bara fokuserar på sin andning, och på att fatta vilken position som är vilken 😂 Det är fjärilar, grodor och bebisar till höger och vänster men någon gång ska jag nog komma ihåg vilken som är vilken 😜

Även om jag egentligen har mycket tid själv hemma så blir det ju aldrig fullt fokus på mitt eget välmående som när jag är iväg på yogan utan möjligtvis när jag mediterar hemma. Det är ju alltid någon hund som vill gå ut, som vill leka, som vill ha gos eller bara vill kolla så matte är kvar. Hur mysigt det än är så är det ändå väldigt skönt att i 75 minuter bara kunna fokusera på sin egen andning utan att höra krafs krafs på dörren 😂

Bella har förresten lagt sig till med en något irriterande ovana. Så fort maken och jag sätter oss för att äta så börjar hon krafsa på dörren för att gå ut. Stänger vi in oss alla i köket krafsar hon på köksdörren och hon ger sig aldrig. Hon är banne mig envisades än en tax 😉

Och självklart ser vi till att båda två fått vara ute precis innan vi sätter oss till bords men det spelar ingen roll. Hon ska ut därmed basta. 

Efter att hon hållit på en stund har mina stressnivåer stigit till oanade höjder så det slutar alltid med att jag ger mig och släpper ut henne och då klämmer hon ut några droppar. Liksom för att visa att hon faktiskt hade nöd 😂

Är jag själv hemma så gör hon inte alls så här så då kan jag äta i lugn och ro och hon lägger sig i sin bädd i köket och sover. Hon är väldigt bestämd och väldigt utstuderad vår lilla vita bichon och de som påstår att hundar inte kan tänka i flera steg har inte träffat henne.

För er som undrar hur det gått för stortax så blir han kvar på sjukhuset ytterligare ett dygn då de inte fått stopp på hans diarréer men har är tydligen fortsatt pigg och glad. Han har nog full sjå att flirta in sig hos personalen 💗






Kommentarer:

1 åsa/nalta norrland:

Ett Halleluja moment alltså :D låter väldans skönt.
Egen tid har jag egentligen gott om... speciellt när jag sover ;-)
Får Taxameter komma hem i helgen eller blir han kvar?
kram

Svar: Det skulle man kunna säga 😉 De vet inte ännu om han får komma hem imorgon, de tar det dag för dag. Kram
Nilla

2 Hanna:

Visst är egentid viktigt! Yoga i värme låter spännande! Hur går det till? Jag har hållit på mycket mes yoga förr och saknar det otroligt mycket!

Det gäller att du är ännu mer envis än Bella om du vill få henne att sluta krafsa. Anledningen till att hon fortsätter är att du ger med dig och släpper ut henne. Om du slutar med det komma Bella snart inse att det är lönlöst att krafsa och då struntar hon i det. Men det kan ta ett litet tag innan hon ger sig om hon är envis.
Jag inser att du inte bad om tips om detta. Så det var kanske dumt att skriva detta! Ber så mycket om ursäkt isf!
Kram

Svar: Yogan är i ett rum som värms upp med Infravärme så det är väldigt behaglig värme. Rörelserna är mest som lugn stretching och mycket meditativt.

Jag vet ju att Bella fortsätter eftersom jag ger mig. Problemet är att jag får sådant stresspåslag att jag bara inte fixar att sitta kvar men jag jobbar på det. Och jag tar inte illa upp av tips. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen