Det går bra nu :-p

I måndags ringde svärsonen från sitt jobb och frågade om jag skulle kunna hämta taxarna då stortax var riktigt dålig i magen så självklart gjorde jag det.

Taxarna fick vara här igår också och måste säga att stortax magsjuka påminner väldans mycket om Bellas. Det konstiga är att de inte ens träffades när Bella var dålig 🤔 Det är bara att hoppas att de andra två klarar sig.

Igår när jag stod och tvättade rumpan i duschen, ni vet det där med långhåriga hundar och dålig mage, så blev det typ stopp i avloppet så jag stod liksom och badade mina fötter i stortax diarrévatten. Nästa gång rumpan behövde tvättas lekte jag barbapappa för att nå duschvreden utan att stå inne i kabinen 😂

Igår kväll efter att dottern hämtat taxarna körde maken mig till apoteket för att hämta ut min beställda medicin som jag fått sms om skulle vara färdig. Först står snubben bakom disken och bara glor på receptet så länge att det började krypa i mig. Men gör något, vad som helst men stå inte bara där.

Efter många om och män säger han att han måste hämta en kollega för de måste vara två för att lämna ut sådan medicin. Vadå sådan? Det är en helt ofarlig, icke beroendeframkallande medicin ju som aldrig någonsin behövt två personer för att lämnas ut. 

Efter ytterligare en stund visar det sig att jag fått medicin med laktos fast det står på receptet att den ska vara laktosfri men nu är jag så trött så jag säger: skit i laktosen, jag får väl ta laktrase när jag tar medicinen men det gick inte ser ni. Då blir det fel hos dem så hem utan medicin.

Idag ringde de från apoteket och sade att det var en annan persons medicin de höll på att ge mig igår. Min är inte färdig ännu men de hör av sig när den är klar.

Det jag inte fattar är, kollar man inte så det är rätt medicin till rätt människa innan man skickar sms att den är klar?
Jag ska helt klart inte ha någon medicin längre, det verkar ha gått troll i mina recept ju 😂

Idag ska jag inte röra mig mer än nödvändigt för imorgon kan det nog bli att jag behöver passa taxar igen. Idag är svärsonen ledig och de brukar ju vara med honom på jobb men går ju inte om de måste ut en gång i kvarten. Då är det skönt en har trädgård att bara släppa ut dem i.

Bella drack förresten upp stortax vätskeersättning, typ 5 dl på någon timme, gissa vem som behövde kissa sjuttioelva gånger under kvällen 😂

Kommentarer:

1 Anonym:

Och så ska dina stackars hundar inte få komma ut för att du prioriterar annat.

Svar: Och var har jag skrivit att de inte ska få komma ut? Om jag mot all förmodan inte ens skulle komma ut på en liten runda med hundarna på dagen har de en husse som tar ut dem när han kommer hem. Och är det något jag prioriterar så är det alltid hundarna och mina barn. De kommer före allt som bara gagnar mig själv.
Nilla

2 åsa/nalta norrland:

Men vad är det med "anonym", känner hen sig ensam å bortglömd?

Om Du så bara låter vovvarna springa i trädgården så är det helt okey, en lugn dag eller två utan styrd aktivitet funkar oxå.

kram

Svar: Ha ha så kan det vara.

De har ju rätt stor trädgård att röja runt i så nej det går nog inte någon nöd på dem ;-) kram
Nilla

3 Lisbeth:

Anonym kan ju erbjuda sig att gå ut med dina stackars hundar om han eller hon är orolig..
Att de får mer uppmuntran, kärlek, aktiviering och utgång än de flesta andra hundar jag känner till skiter Anonym i.
(Vilket sorgligt ensamnt namn förresten - "anonym".. Måste vara trist att vara sådan)

Vi andra njuter av dina härliga betraktelser av dagens äventyr.. :D

kramar ♥

Svar: Det var ju ett bra förslag 😊

Ha ha tack. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen