Besök

Igår var jag hos min lärare och mentor på ett så kallat mct-samtal (medial coachingterapi). Det var en födelsedagspresent från maken som tyckte att  jag inte bara skulle ge andra budskap och vägledning 😊

Jag hade ingen egentlig fråga till vare sig läraren som är bl a medium eller mina anhöriga på andra sidan så han fick helt enkelt bara se vad han fick till sig.

Jag hade en hel kö av anhöriga på andra sidan som ville komma och hälsa och säga några kloka ord. Från släkten var det min mormor, min morfar som jag aldrig träffat och min farfar. Min farfar pratade om medelhavsmat och vikten av att leva hälsosamt. Eftersom farmor och farfar kom från Italien så var ju medelhavskosten naturlig för dem och inte någon trendig diet.

Min farfar pratade om att jag skulle träna hjärnan och varken jag eller min lärare förstod vad han menade men när jag kom hem och berättade för maken så skrattade han och påminde mig om att farfar sagt att man inte kunde ha handlarlista för då blev man senil och då var han nog i 80-årsåldern 😂

Även en fd kollega från barnomsorgen visade sig och hon tyckte att jag gjort ett klokt val i mitt "karriärsbyte". Och så kom min gamla judotränare och tyckte att jag fortfarande levde klokt efter judons principer som handlar mycket om ansvar och respekt. Man tränar ju inte bara judo, man lever judo.

Jag fick en del kloka råd angående mitt företagande och mycket bekräftelse om att jag är på rätt väg i mina livsval.

Det kändes otroligt fint att få dessa hälsningar och även lite vägledning av min lärare. Det här kommer jag att leva på länge. Det var nog en av de bättre presenter maken givit mig 😍

Kommentarer:

1 Pisan:

Jag skulle också vilja träffa ett medium och se vad bortgångna nära och kära har att säga mig. Jag vet att min morfar finns nära mig hela tiden men jag undrar vad han skulle vilja säga mig. Det var verkligen en fin present du fick!
Ha en fin onsdag vännen! Kramis! ♥

Svar: Det tycker jag att du ska försöka göra. Du kanske kan önska dig det i present? 😊 Synd att vi inte bor närmare. Oh ja, superfin present. Tack detsamma 😍 Kram
Nilla

2 åsa/nalta norrland:

WOW så häftigt... en så bra present.

kram

Svar: Oh ja :-) kram
Nilla

3 Pisan:

Vad kostar sånt? Jag har ingen aaaning på vilken prisnivå sånt ligger. Och vilket medium skall man välja?
Hoppas du har en bra måndag! Kram! ♥

Svar: Oj, vilka svåra frågor 😉 Priserna skiljer nog väldigt mycket beroende på var man bor. Är mycket dyrare i storstäderna. Han som jag gick till tar 800 kr för en sittning.
När det gäller vem man ska välja får man nog gå på sin magkänsla. Tack detsamma. Kram
Nilla

4 Lisbeth:

Hm, skulle nog inte våga gå till ett medium. Tänk om mormor och morfar inte gillar vad vi gör med huset?
Kramar

Svar: Ha ha, då hade nog redan visat er det. Tänk istället om de tycker att ni tar jättebra hand om huset 😉 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen