Sakta går det åt rätt håll

Min rygg, nacke och huvud har hållit på att ta knäcken på mig här hemma. Och som inte det räcker att det gör ont när jag rör mig så är hjärnan mer dimmig än vanligt. Så jag kryper på väggarna både fysiskt och mentalt 😂

Härom kvällen gav maken mig en rätt tuff massage. Han brukar annars vara väldigt försiktig men tror både han och jag kände att det kan ju liksom inte bli värre. Det gjorde skitont men var ändå skönt. Det gjorde faktiskt mest ont när han nuddade skelettet,  inte så att han grävt sig in hela vägen även om jag skrev att det var tuff massage men vissa bendelar sticker ju ut mer än andra 😜

På natten efter massagen så lät det som att hela ryggraden sprack när jag sträckte mig ner mot golvet med datorn så nog gjorde massagen säkert nytta. Jag berättade för maken så igår ville han sträcka ut min rygg. Jag kände mig en aning skeptiskt då jag fick en inre bild av att han knöt fast fötterna i garaget och armarna i draget på bilen och körde iväg men det var visst inte riktigt makens plan.

Istället fick jag stå med armarna korsade på bröstet och med ryggen mot makens bröst där han liksom tar sina armar, ger mig en bamsekram samtidigt som han lyfter. Det är faktiskt dottern som lärt oss denna övningen.

Nu är jag ju så klen att jag liksom mest rann ur makens grepp med axlar som försvann upp till öronen och bröst som hamnade som två dubbelhakor. Nog för att de flyttat ner ett par våningar det sista decenniet men riktigt så högt upp vill jag inte ha dem 😉

"Vi" lyckades i alla fall få fram ett par knak i ryggen så snart kanske delarna hamnar på rätt plats igen.

Ikväll ska jag iväg på varm yinyoga för första gången på hela semestern så risken finns att jag har träningsvärk imorgon. Eller kanske ska jag skriva att chansen finns att jag kan röra mig? 🤔

Annars går det mesta i snigeltempo just nu eftersom varken kropp eller knopp vill samarbeta. Jag skulle beställa lite grejer till hundarna förut men min hjärna orkade inte med att scrolla, blir helt åksjuk så jag fortsätter ta lite vila från Internet och allt annat förutom hundpromenaderna och hundmys.

Med tålamod och lite övningar ska jag nog komma på rätt köl den här gången med även om vädret just nu inte underlättar 😜


Kommentarer:

1 Margareth :

Fick en bild för mig garagedörr och drag och dig där emellan. din självironi är underbar ❤😍

Svar: Ha ha, tack 😍
Nilla

2 åsa:

Så gör vi oxå... jag brukar säga till J att han måste strypa mig ;-

Efter dagens aktivitet så tar jag lite ledig... kram

Svar: Ha ha, inte strypa 😜 Det gör du rätt i. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen