länge sedan sist

jag kommer knappt ihåg när jag bloggade sist, har varit lite mycket sista veckorna.

I torsdags skulle Stella varit på uppföljning hos ortoped men han blev sjuk så det blev uppskjutet ett par veckor.

Istället fick vi åka till veterinären och kolla upp henne för att hon var jättehängig. Visst kan de bli hängiga när de löper men hon bara låg och vilade och ville inte ens gå ut så vi åkte in.

De kollade henne jättenoga och kunde se att hon hade förhöjd sänka och förhöjda värden av vita blodkroppar så någon infektion var det nog. Vi blev ordinerade att vila henne och ta tempen flera ggr per dag.

I fredags så gifte sig dottern och svärsonen. Det var oerhört fint och jag är lite stolt över att jag vågade hålla tal inför ca 70 pers. Jag är annars inte jättebekväm med att tala inför massa folk men när barnen gifter sig är det ett ypperligt tillfälle att utmana sig själv 😉

Det blev en väldigt lång dag så lördagen var både maken och jag rätt möra. Vi passar taxarna nu medan brudparet är på bröllopsresa, något som inte är helt friktionsfritt när Stella löper.

Vi har delat av huset med kompostgaller typ överallt så det är minst en hall mellan dem. Ryan har ingen respekt för kompostgaller så de måste säkras upp med stolar och dörrstoppar typ sandsäck. Dessutom har Killer också lärt sig att "öppna" kompostgaller.

Ryan måste ha gått sönder lite för han försöker nu para sig med mig. Det tar typ 10 sekunder om han och jag är i samma rum innan han sitter fast på mig. Han är absolut inte mer än några cm ifrån mig 😂

När jag puttar ner honom från mitt ben dröjer det typ 0,10 sekunder innan han är uppe igen och han är ju både uthållig och envis, tax som han är 😂

Så taxarna är nu morfars hundar medan fröknarna bichon och jag får hänga som vanligt 😉

Kommentarer:

1 Åsa:

🤣😂😅😆 Galet, så tokig tax 😳
Hur mår lillvofsan nu då?
Kram

Svar: Ha ha, lite knasig är han allt. Lillvofsan mår bättre som tur är. Kram
Nilla

2 Therese Åström:

Modigt av dig att hålla tal inför så många. Har sett kort på brudparet, de var jättefina. Vad underbart att du kunde vara med, men förstår samtidigt att du var mör efteråt.

Svar: Visst var de fina 😍
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen