Tacksam

I torsdags så hämtade dottern mig och tog mig med på yinyoga i 40- gradig värme. Yinyoga är en väldigt lugn och avslappnande yoga där man håller varje position i 3-5 minuter och det är absolut inga akrobatiska ställningar som behöver styrka eller uthållighet och värmen passade mig onekligen så jag tror "jag" hittat en yogaform som jag skulle kunna gå på regelbundet 😊 Och självklart körde dottern mig hem efteråt. Självklart för att hon alltid tänker på andra mer än sig själv ❤

På fredagen hade jag lite träningsvärk i ryggen vilket nog är bevis på att musklerna var stela 😂 men annars mådde jag prima.

I lördags åkte vi in till Slottskogen tillsammans med dotter, svärson och taxar för att miljöträna hundarna. Bella är väl egentligen den enda av de fyra hundarna som sköter sig exemplariskt och struntar fullständigt i andra människor och hundar. Sedan kommer nog Killer som sköter sig när han gått en stund och inser att man inte behöver bry sig. De två yngsta hundarna behöver en del mer än träning om vi säger så 😂

Så igår var vi iväg på en föreläsning som rasklubben för bichon bolognese och havanais ordnat. Det var en kvinna som pratade om social tjänstehund och visade upp sina hundar och gav oss några övningar. Det var oerhört intressant. Bella är kanske den av våra två som skulle kunna bli besökshund eftersom hon älskar människor men i så fall måste man genomföra ett test för att se hur stabil hon är.

Besökshund är den enda formen av social tjänstehund någon av våra hundar skulle kunna bli eftersom hundföraren måste ha vårdutbildning eller vara pedagog för de andra formerna men jag är nog mer sugen på att göra Bella till en hund som söker efter vägglöss men den utbildningen är dyr som skam.

Förutom att det var intressant igår var det väldigt bra träning för Stella som inte gillar andra hundar och förvandlas till ett litet monster i kopplet och det finns inget godis i världen som kan bryta hennes utbrott utan man måste försöka förekomma henne vilket inte är helt lätt när andra släpper fram sina hundar utan att tänka. Hade jag sett att någon brottas med en hund i obalans så hade jag tagit ut avstånd men så gör tyvärr inte alla så då får man helt enkelt lyfta upp sitt lilla monster för att undvika slagsmål.

Jag vet inte vem som var tröttast igår, jag eller Stella 😉 Efter bichonträffen åkte vi och fikade hos sonen eftersom vi var bara några minuter ifrån hans lägenhet.

När vi åkte hem så orkade varken jag eller maken att laga middag så vi åkte inom Birger King för att köpa något att fylla magarna med men de hade inte en enda grej att erbjuda om man behövde både vegetariskt och glutenfritt 😡

Idag gör hundarna och jag inte många knop men är så tacksam att jag faktiskt orkat vara med på dessa aktiviteter.

Kommentarer:

1 åsa/nalta norrland:

Yogan lät intressant, jag skulle gärna gått med Dig... tror Du Din snälla dotter kan svänga förbi och hämta mig ;-)

Hundträning är ofta dyrt när det gäller speciella konster, men jag undviker vägglöss så något sådant vill jag inte ens veta om ;-)
Frost skulle behöva få umgås med andra hundar i ordnade förhållande, han blir så galet ivrig att han blir svår att hålla då han får chansen att umgås med andra fyrfotingar.
Nu är han ju tack å lov snäll och dessutom väldigt mammig ;-) så han följer mig trots den nästan omotståndliga lusten att leka med andra.

kram

Svar: Det är klart hon gör, är ju inte alls lång omväg 😜
Stella är ju en väldigt osäker hund så hon attackerar först och frågar sen 😉 Förutom att hon inte gillar andra hundar förutom taxarna och syrran är hon väldigt lätt att ha och göra med. Skulle vara så kul att få träffa Frost och dig så klart 😊 Kram
Nilla

2 Maria:

Jag har aldrig testat Birger King. Är det värt att testa? Fick det hit för några år sedan men aldrig ens varit där. Väntar på Max som tydligen ska komma hit :)
<3

Svar: Jag vet inte om det är värt att testa eftersom jag inte kunde äta något där :-p
Nilla

3 PisanLitenUggla:

Låter som att det är nåt för dig, med tanke på värmen, du fryser ju jämt. Jag har testat "vanlig" yoga en gång, det var gööörjobbigt tyckte jag... Inget alls att välja på för dig? Bedrövligt tycker jag. Burger King som är så stora borde ju ha lite att välja på, för alla. Jag gillar Max bäst, fast jag äter nästan aldrig på såna ställen, det var jättelänge sen sist. Ha det fint! Kramisar! ♥

Svar: Ja värmen passade mig som handen i handsken 😊 Vanlig yoga är nog lite för tufft för kroppen än så länge men vem vet vad som sker i framtiden?
Vi äter väldigt sällan på sådana ställen med, är väl därför man blir så besviken när det inte går 😜 Kramis
Nilla

4 Therese Åström:

Härligt att värmen fungerade så bra för dig. 40 grader är ju riktigt varmt och att dessutom köra yoga i den värmen, pust 😊

Konstigt att burger king inte kunde servera dig något. De har inga sallader eller likande som kunde fungera? Har inte varit och ätit där på många år.

Svar: Nu var det ju mest stretching i värmen som tur är 😉

Nej de hade ingen sallad och vegetariska burgaren är panerad 😜
Nilla

5 Hanna:

Det är såå roligt att läsa om de aktiviteter du är ute på! Så härligt att du kan göra mer saker nu!
Så himla dåligt att du inte kunde äta något alls där! Du är ju inte direkt den enda som inte äter gluten och som är vegetarian! Mycket dåligt! Kan du äta på macdonalds? L kan det som vegetarian men hon äter ju gluten så det är skillnad!
Kram

Svar: Tack, det är nästan svårt att förstå att jag varit så sjuk som jag var.

McDonalds och Sibylla går att äta på men inte Burger King eller Subway. Kram
Nilla

6 Bea:

Gillar Max och McDonalds, där kan man få både vegetariskt och glutenfritt 😊

Svar: Håller med 😊
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen