ilandsproblem

Nu är det den där tiden på året som mina händer är iskalla för jämnan. Sådär kalla så att maken som går med shorts nästan året runt skriker om jag tar i honom. Och jag gillar inte alls att retas 😉

Händerna är så kalla att jag helst inte vill duscha för då måste jag ju nudda kroppen med mina isbitar till händer eller knäppa upp brallorna för att gå på toa för risken är rätt stor att man råkar nudda magen 😂

Ett större problem vi har hemma är att maken typ dör av värmeslag om vi har varmare än 17 grader i sovrummet och jag fryser ihjäl om vi har kallare än 25. Just nu har vi 20 grader och jag har underställ, thermosockar och dubbla tjocka täcken.

Täcken som jag fick slänga in i tvättmaskinen idag eftersom två hundar kräktes på dem i morse. Var nog i och för sig två veckor sedan något täcke tvättades senast så det är snudd på rekord. Jag tvättade inte täcken och kuddar så ofta när barnen var små ens och de var riktiga spykråkor.

Självklart så brukar hundarna tajma kräkningarna med att jag är ensam och får slåss med tjocka täcken som armarna knappt kan lyfta, och idag var inget undantag då maken jobbar hela helgen.

Jag hade egentligen planerat att städa huset idag, sy färdigt ett täcke till Stella och åka till djuraffären och köpa vom i färskfoder som ska vara bra för känsliga hundmagar men nu lade jag hela dagens energi på att brottas med mina täcken.

Tänk er en liten smurf som inte kan lyfta armarna över huvudet försöka få loss nerspydda påslakan från två enorma täcken som beter som bläckfiskar som absolut inte vill släppa sitt byte 😂

Jag antar att städningen inte smiter och Stella kan vänta någon dag till på täcket men djuraffär en ska jag nog allt försöka ta mig till och helst skulle jag vilja till kyrkogården ikväll med.

För mycket planer och för lite energi 🤔

Kommentarer:

1 Åsa:

Oj oj oj Så jäkla jobbigt med tvätten just täcken är inte något jag njuter av att varken tvätta eller ta av/på påslakan
Jag tvättar täcken typ en gång i månaden... utan att nån har kräkts 😜
Annars så jo yes vi har samma problem - så klart 🤪 med iskalla händer och fötter, jag badar typ varje kväll för att inte frysa ihjäl innan jag somnar 🤪
Ta det så lugnt Du nu kan, kram

Svar: Nej, byta och tvätta sängkläder är nog något av det jobbigaste jag vet. Jösses vad du roar dig, får du inte tillräckligt med tvätt ändå ;-)
Hm, bada har jag inte gjort på evigheter. Har bara duschkabin och blir så knöligt att bada i den 😂 Kram
Nilla

2 Anonym:

Hej!
Hur har du det med din sköldkörtelsjukdom. Jag fryser oxå mycket när min ämnesomsättning är för låg, får då höja levaxin dosen. Så roligt att läsa att du blivit lite bättre👍Har din svåra värk och sömn problem oxå förbättras. Hoppas att du får fortsätta åt rätt hål med ditt mående kram Johanna

Svar: Hej, enligt prover så ligger ämnesomsättningen bra så blir inget höja dosen här inte 😊
Den svåra värken håller sig oftast på en mildare nivå men det händer fortfarande att jag har så ont att jag har lust att hoppa från taket. Sömnen är det väl si och så med, funkar hyfsat om jag inte tar ut mig och tar mina kosttillskott. Kram
Nilla

3 Hanna:

Fy så jobbigt att du fick ta tag i att tvätta täcken själv. Trisse spyr oxå rätt som det är och gärna på natten eller i sängen (undrar varför de små liven väljer just där?!) men det är såklart alltid ngn annan som tar tag i det här hemma.
Kom du iväg till kyrkogården till slut? Jag var t o m med ute med rullstolen vid kyrkogården en liten stund idag! Tänka sig! Inte illa.
Kram

Svar: Lite segt är det men så är det ju att ha hundar 😉 Bella hinner oftast kräkas utanför sängen men inte Stella. Tror de bara vaknar och kräks och inte hinner flytta sig. Jag kom faktiskt iväg till kyrkogården och det gläder mig att du också gjorde det. Det är så vackert med alla tända ljus. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen