Utflykt

Igår var maken, jag och hundarna iväg på utflykt. Vi åkte och tittade på när dottern och svärsonen ställde ut taxarna. Killer som är äldst kom tvåa i sin grupp medan Ryan vann juniorklassen och slutligen hela tävlingen 👏🏼

Det är självklart roligt att titta när taxarna tävlar men det är också väldigt bra social träning för framförallt Stella som inte uppskattar nya människor eller djur.

Att sedan kungsrallyt råkade köra precis utanför var ju inte helt fel heller. Då Bella tycker att motorcyklar som väsnas är oerhört läskiga efter att ha blivit skrämd av en MC som nog inte hade någon ljuddämpare och brummade extra mycket precis jämte henne när vi var ute och gick en gång.

När vi åkte hem var vi nog alla rätt möra och jag stönade till när maken körde på den guppiga vägen. Maken undrade vad som var fel och jag förklarade att det gjorde ont i kroppen när han körde i guppen.

Inte för att han kunde göra så mycket annat än att hålla sig på vägen och försöka undvika hålor men det är rätt sjukt att hela kroppen gör så ont att man vill skrika av några gupp för att man suttit på en campingstol och kollat på taxar i några timmar 😜

Imorgon är det internationella ME-dagen och jag borde komma på något klokt att skriva men jag känner mig inte ett dugg klok. 🙃

Nej, nu ska jag hämta Stella som varit iväg tull veterinären och dragit mjölktänder.

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Trodde faktiskt hundar tappade tänderna på egen hand utan hjälp av veterinär... eller mina vovvar har då tappat tänderna utan problem.

MC är farliga liksom skramliga släpvagnar om Du frågar Frost, han är mer ljudkänslig jämfört med Bullen.

Duktiga taxar... kul att Du lade ut dem på insta igår då jag faktiskt har funderat på om både taxarna å Din dotter försvunnit från blogg/insta världen, saknade uppdateringar om dem...

Går bröllopsplanerna som på räls eller har även dem matproblem?

Ha en lugn fredag å kom ihåg å vila.

kram

Svar: Tydligen är det rätt vanligt att man behöver dra hörntänderna på småhundar då de inte trillar ut av sig själva. Stella har haft dubbel uppsättning ett bra tag nu.

Jag har inte ens tänkt på att jag varit dålig på att uppdatera med taxarna på IG och bloggen men de mår finfint 😊

Jag tror att bröllopsplanerna går bra. Det roliga var att jag ringde samma ställe som dottern och svärsonen provsmakat glutenfri bröllopstårta på men till mig sade de att de inte hade något glutenfritt alls 😜

Tack detsamma. Kram
Nilla

2 Åsa i Åsele:

Märkligt att dem inte gjorde glutenfri tårta då Du frågade... här har ortens konditori inte direkt annat än chokladbollar att erbjuda ifall man vill fika något gluten och nöt/mandelfritt...
kanske små hundar har en annan tanduppsättning än stora 🤔 även om det låter konstigt. Vet att små hundar oftare har bettfel då vem vet det kanske hör ihop.
Alltså den där veterinären 😕 Frost är nafsig eller han vill gärna ha handen i munnen av nån anledning vet inte om jag skulle få bort detta genom bestraffning... Frost är dom en gås 😜 allt rinner av honom å han gör som han har tänkt.

Kram

Svar: Kanske kan göra en chokladbollstårta 😉 Vet att även dotterns äldsta tax fick dra ut två hörntänder som vägrade släppa taget. Här säger de att det finns risk för bettfel om man inte tar bort de mjölktänder som inte lossnar av sig själv och att det kan göra ont i munnen på dem när det blir så trångt. Stella har ju inte varit jättesugen på att äta sista tiden så får se om det beror på tänderna eller om hon bara är osugen 😜
Frost verkar vara en störtskön hund. Om man är lite för bestämd mot Stella slänger hon sig på rygg direkt så man får gå varsamt fram med henne. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen