Slutkörd

Det var en mysig hundträff vi var iväg på. Var runt 20 bichons och säkert dubbelt så många hussar och mattar.

Vi gick en poängpromenad i skogen, där man även kunde prova på lite olika hinder för hundarna, och slutligen stannade vi vid en sjö så att hundarna kunde leka medan människorna fikade.

Bella som är som vår lilla Ferdinand gick mest runt och luktade men hälsade på lite hundar och människor. På något vis fick hon de flesta att smälta för hennes charm och hon fick en liten bichonbeundrare också 😊

Stella är ett eget kapitel. Hon tycker att de flesta hundar och människor är otroligt läskiga så då är det bäst att morra innan de ens kommer nära. Men efter ett par timmars iakttagande kom hon på att man faktiskt kunde leka med några av dem i alla fall 😜

När vi skulle tillbaka till bilen var det väldigt mycket uppför och jag tog helt slut men vad gör man? Det går ju liksom inte att hoppa på bussen mitt ute i skogen eller be maken hämta bilen så det var bara att bita ihop och försöka få benen att lyda.

När vi kom hem efter en timmes kultur så såg jag fram emot att få sätta mig och bara koppla av på altanen men så kör inte bara en granne utan två igång sina motorsågar. Då trodde jag banne mig att jag skulle bryta ihop.

Inte nog med att jag var fysiskt slut efter skogspromenader, 20 hundar som leker är inte precis tysta 😜


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Förhoppningsvis har Du nu fått sova och känner Dig lite mindre trött å slut på.
kram

Svar: Tack, Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen