lite spänning i vardagen.

Idag blev det en spännande promenad 😜 Jag gick med båda hundarnas koppel i samma hand när jag helt plötsligt ser valpen springa flera meter framför mig.

Jag tittar på kopplet i handen, ingen hund där inte. Okej, det borde jag kanske fattat med tanke på att hon är lös framför mig.

Valpen är som en kalv på kosläpp och har väl inte precis någon jättelust att bli infångad så matte fick hitta sin allra roligaste röst och visa på godisgömman som helt mirakulöst uppstod vid mattes fötter 😁

När liten valp var infångad igen kunde jag undersöka kopplet och inget ser knas ut så nu byter jag nog till ett rejälare koppel. Har inte riktigt tyckt att det behövts då hon trippar på så fint men en liten Houdini är hon kanske i alla fall 😂

Jag tyckte att det räckte med att hålla mig fokuserad på att stå på benen i halkan men tydligen inte 😉

När inte ens skor med piggar under ger en fäste är det halt. Jag brukar gilla snö men nu vill jag ha vår och barmark 😊

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Oooups. Tur det gick bra. Både med utbrytarvalp och för Dig att ta Dig framåt. Ishalka är farlig. Tänk på lårbenshalsen ;-)
kram

Svar: Ha ha, känner mig som en hundraåring när jag stapplar fram på isen.
Ja, en himla tur att det inte kom någon häst eller något annat spännande när busfia var på rymmen 😉 Kram
Nilla

2 Pisan/Liten Uggla:

Hi hi! :-) Sicken busig valp du har. Precis som du säger så är hon nog en liten Houdini :-) Tur att du fick fatt i henne.
Det är verkligen inte lätt att gå ute i halkan, man spänner sig ju så och följden blir ju mer värk....
Önskar dig en fin helg vännen! Kram! ♥

Svar: Hon tog sin chans den lilla busan 😁 Ja fy för halkan. Du får också ha en fin helg. kram ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen