lättskrämd

Igår var jag på kalas och eftersom mannen jobbade fick jag köra bil själv. Dit var ju inga problem men hem när man är lite mosig i huvudet är värre 😜

På vägen hem släppte jag av mamma som också varit på kalaset. Samtidigt som jag gasar iväg för att fortsätta färden hem trycker jag på knappen till radion. Fråga mig inte varför för ljud var inte precis något jag behövde mer av i öronen. Helt plötsligt hörde jag en man som pratade i bilen och jag höll på att kissa på mig av rädsla, till jag kom på att det var radion.

Hur kan man hinna glömma att man satt på radion på de sekunder det tar för den att komma igång? 😂

Senare på kvällen så ska jag ut med hundarna på en liten kvällsrunda. Jag klär på mig halva garderoben och dem varsin jacka och när jag öppnar ytterdörren står det en man utanför dörren. Min man!

Jag blir så rädd att jag kör en quickstep innanför dörren. Han frågade om jag inte hört att han "snodde" bilen och körde in i garaget. Jag orkar nämligen aldrig parkera i garaget när jag varit ute och kört. 

Inte ens hundarna reagerade över att bilen lät eller att garagedörrarna öppnats och stängts så han kanske har lite tjuv- och inbrottstalanger mannen 😉

Ingen av oss reagerade ens på att grinden på farstubron öppnades och den brukar hundarna alltid reagera på. Bra vakthundar jag har 😁



Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Galet. Lite roligt då jag läser Ditt inlägg, Du är bra på att "måla upp en bild" så fastän jag absolut förstår Din rädsla så kan jag inte låta bli att skratta.

Vakthundar ska ju inte skälla då det är flockmedlem som kommer hem utan bara varna då främmande individer kommer... så gör mina vovvar :)
Fast Frost kan få för sig att skälla ut J då han kommer ;-)

kram

Svar: Fast nu är det ju rätt roligt hur lättskrämd jag var igår så skratta du 😁

Bella brukar aldrig skälla när någon kommer genom ytterdörren, då tror hon att de är här för att leka (om det inte är sotaren då ;-)) Däremot brukar hon ju höra redan när husse tar i garagedörren och springer och hämtar någon leksak.

Stella skäller på allt som rör sig så jag funderar på hur husse körde in bilen och öppnade grinden utan att röra sig 😂 Kram
Nilla

2 Anonym:

Det är väl ändå höjden av lathet att överlämna till mannen att parkera bilen. Hur kan man inte orka köra in en bil i ett garage när man orkar gå på kalas?

Svar: Jo men självklart är jag bara lat och utnyttjar min man så mycket jag bara kan, eller inte. Hade jag inte varit på kalas hade jag antagligen orkat backa in bilen i garaget men efter kalas så vet min hjärna inte åt vilket håll jag ska svänga ratten när jag backar och vi har bara några cm till godo på varje sida om backspeglarna. Känns ju lite onödigt att lämna kvar en bit av bilen i dörröppningen för att jag inte kan tänka.
Nilla

3 Hanna:

Tack för dagens skratt! Visst är det otroligt hur fort hjärnan glömmer sånt där?! Jag som aldrig varit lättskrämd i hela mitt liv har blivit precis likadan. Tror det är hjärntröttheten som gör det!

Om jag får komma med en åsikt tycker jag du ska strunta i att publicera de där elaka anonyma kommentarerna. Jag gör inte det. Jag tänker att då får de precis som de vill- uppmärksamhet- och det vägrar jag ge dem. Men du gör självklart vad som känns bäst för dig.
Kram och god natt bästa Nilla ❤️

Svar: Ha ha, den bjuder jag på. Det är nog som du säger hjärndimman som ställer till det 😊

Jag har nog blivit luttrad, tyckte inte den här kommentaren var så farlig. Brukar kasta flera mycket värre om dagen 😜 Kram fina Hanna
Nilla

4 Pisan/LitenUggla:

Jag blir rädd för mig själv ibland när jag glömmer så snabbt, undrar om det är Alzheimer på gång fast sen kommer jag på att "ja, just det ja, jag har ju ME...."
Tycker inte heller du skall publicera de där kommentarerna.... Förstår inte hur de kan lägga energi på att skriva sånt där.
Kram på dig vännen! ♥

Svar: Det är så man undrar ibland om man inte håller på att få Alzheimers också 😜 Ska försöka bli hårdare i gallringen av kommentarer, man blir ju tyvärr lite luttrad och tänker att ja men den här innehåller ju inte bara svordomar 😜😝 Önskar att det gick att stoppa anonyma kommentarer helt. kram 😍
Nilla

5 Hanna:

Man kan blockera IP-adresser oxå. Om det är en och samma person som skriver dessa dumma inlägg kan du gå in på inställningar och blocka det IP-numret så kan hen inte kommentera mer. Jsg har gjort så med flera stycken och efter det minskade hatkommentarerna ganska mycket. Gjorde det i somras då hatet var som värst. Bara ett tips!
Kram

Svar: Ja just det, det har jag ju gjort förut och alldeles glömt bort. Tack för påminnelsen. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen