B12

Jag vet att jag tjatar om min b12 men det påverkar mitt mående så oerhört så det är svårt att beskriva.

Tyvärr tror jag inte att det går att mäta någon brist i blodet för som Gottfried förklarade (om jag ens fattat rätt) så har det något med hjärna blod barriären att göra och att bristen bara går att se i typ ryggmärgsvätskan så då är ju ett besök hos vårdcentralen bortkastad tid. Både för dem och för mig. Men jag lovar att boka tid om jag fortsätter känna mig som en urvriden trasa 😊

Jag har i alla fall fått tag i några droppar som man kan droppa under tungan och det tänker jag underlättar upptaget. Den som lever få se 😉

Jag har tänkt att boka tid hos en alternativmedicinare men det är inte helt lätt med en valp hemma som kan vara hemma själv någon timme. Då får en vara supersnabb och det är väl inte riktigt vad jag är nu för tiden 😂

Jag är inte orolig, bara frustrerad, så ni behöver inte heller vara oroliga. Ni är så söta som skickar så fina meddelanden 😍


Kommentarer:

1 Hanna:

Jag testade b12 sprutor ett tag för att min läkare på Gottfries tyckte jag skulle prova. Jag tog en spruta varje dag i någon månads tid. Men det gjorde absolut ingen skillnad alls.
Min egen teroi är att b12 hjäper dem som har lättare former av ME och att det inte hjäper de som har svårare former av ME.
Kram

Svar: Så kan det säkert vara och det är ju mycket som fungerar olika i våra kroppar. En del blir bättre av viss kost, andra av en del kosttillskott osv men så länge man inte vet vad ME beror på så famlar vi alla i mörkret efter något som lindrar. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen