Värk och motgångar

De senaste två tre dagarna har jag haft en vansinnig värk. Tror det var flera år sedan jag hade så ont senast. Det har nog varit lite för mycket i kombination med blåst och regn.

Jag åkte i alla fall iväg på kalas igår och inatt undrade jag om det verkligen var värt det. Jag lyckades inte somna förrän vid tresnåret på natten och vid fyra drog maken en jättesnark sedan tog det ytterligare någon timme innan jag somnade om igen. Han var ganska billig på blocket just då 😉

Idag tog jag hundarna och åkte till djuraffär en för att prata foderval till Stella då det börjar bli dags att gå över till vuxenfoder. Han som jag pratade med kunde försökt pracka på mig massa dyra grejer men han tyckte att jag skulle gå över till samma foder som Bella som innehåller mycket protein och är bra för muskeluppbyggnaden och sedan välja ett kosttillskott som har både glukosamin, grönsläppad mussla och msm ( för lederna) istället för flera olika eller kanske ett ledfoder med mindre protein. Det blev ju så klart inhandlat lite goda köttben och tuggben också 😉

Efteråt tog vi en promenad i området för att miljöträna. Båda hundarna gick fint vid sidan på den gemensamma gång och cykelbanan när en tant på cykel började plinga helt hysteriskt. Jag frågade vad tusan hon ville och hon tyckte att hon inte fick plats. Hon hade säkert bara en meter att cykla på 😜 Det är väl miljöträning om något att möta galna tanter 😂

När jag kom hem så ringde jag DHL som häckar på ett paket sedan förra veckan. Det är tydligen något fel på adresslappen så jag måste kontakta avsändaren som inte svarar i telefon. I paketet är det ett back on frack täcke till Stella som jag ju helst ville haft igår.

Eftersom det ändå går åt pipsvängen för mig att komma i kontakt med butiken sätter jag mig för att kolla på Sveriges match men då har Boxer tydligen bestämt att vi inte har en antenn i. Konstigt att det funkade igårkväll då 😜


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Vissa dagar ska man helst stanna kvar under täcket ;-)
kram

Svar: Det känns onekligen så :-p kram
Nilla

2 Ingela:

Hi hi, du är rolig du!
Ligger i gästrummet med värk och ögonsvid, men ingen sömn.
Snark och spark håller mig också vaken.
Sover bäst själv, men en sån lösning känns tragisk.

Hoppas du tar hand om både vovvarna och dig själv (och maken). Mer värk är väl en signal om något på att du kanske anstränger dig för mycket totalt sett.

Jag var på älskade kolonin en halvdag i söndags. Pekade var gropar skulle grävas, och växter flyttas.
Ligger fortfarande svårt kraschad efter det. :(

Tack gode Gud, som vattnat åt mig när jag inte orkat!

Stäm i bäcken, och vila ikapp nu, kära cybervän.

Svar: Ja, det är nog så att jag gjort lite för mycket på senare tid 😜

Vad tråkigt att du blir så dålig efter att du varit på din älskade koloni. Tänk om man kunde få välja några saker man aldrig kraschade efter. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen