Väntan

Idag åkte jag ner till apoteket igen för att hämta ut lite mediciner som Gottfries skrev ut igår.

Det var i första hand Saroten jag ville ha då de är slut och jag inte somnade förrän vid 05 i morse utan dem men när jag ändå var på apoteket kunde jag ju passa på att hämta ut sådant man inte kan köpa via nätet som b12 som är kylvara och tramadol som räknas som narkotika.

Jag lyckades få en praktikant som tog 45 minuter på sig. De måste ju självklart få lära upp sig men någon rim och reson på hur lång tid det tar att plocka ihop lite piller borde det väl ändå vara? Jag var helt genomsvettig och svimfärdig innan han var färdig. Att stå still så länge funkar helt klart inte för mig och den lilla sitthörnan var upptagen av lekande barn 😜

Praktikant en frågade mig om det verkligen var nödvändigt med två olika sorters nålar till en sorts spruta så jag fick pedagogiskt förklara att man använder en nål att dra upp vätskan med och sedan byter man till en mindre som man sticker sig med 😄 och så hade de inte ens nålarna.

Jag tror att han kan ha gått en kurs i merförsäljning för till sarotenen berättade han att de hade tabletter mot muntorrhet som jag kunde köpa till, han kunde hämta och lägga ner med en gång och till tramadolen ville han pracka på mig laxerande medel 😂





Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Tack men Nej tack... så Apoteket börjar som Tele2 å har lång väntan och sedan flertal erbjudande ;-)

kram

Svar: Ha ha. kram
Nilla

2 Hanna:

Usch så jobbigt. Mamma plockar ut och sköter mina mediciner så jag slipper sånt. Men jag saknar att åka till Apoteket faktiskt, komma ut lite. Göra något litet själv.
Får du ngn effekt av Tramadolen? Vilken dos tar du (om jag får fråga)?
Kram och trevlig helg

Svar: Jag tar ju bara tramadolen vid nödfall och då tycker jag att de hjälper. De tar de värsta smärttopparna. Tror det är 50 MG. Kram och trevlig helg till er med
Nilla

3 åsa i åsele:

Med anledning av Hannas kommentar här ovan måste jag ju bara säga/skriva att då jag fick tramadol så blev jag illamående å mådde typ sämre än före tabletten ;-)

Jag fick byta till Citodon.

kram

Svar: Där ser man hur olika vi reagerar. Tur du hittade något som funkar bättre. kram
Nilla

4 PisanLitenUggla:

Tycker också att Citodon var bättre än Tramadol när jag åt sånt. Nu har jag morfinplåster istället. 45 min???? Herregud! Jag hade också varit svimfärdig efter att ha fått stå så länge. Han fick säkert betalt efter hur mycket han säljer den där killen.... :-) Jag funderar också på att börja ta B12-injektionerna själv men är lite osäker på hur effekten blir när man tar subkutant istället för intramuskulärt. Ha en fin tisdag vännen! Kram! ♥

Svar: Jag i min tur klarar inte Citodon, blev apdålig av dem 😜 Jag märkte ingen skillnad på att ta Sprutorna i muskeln eller fläsket men däremot sparade jag massa energi på att inte behöva ta mig till vårdcentralen. Tack detsamma. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen