Orättvist

För ett litet tag sedan hade jag med Stella till veterinären då vi hör ett klonkande ljud när hon går. Den veterinären sade att hon hade en knäled på höger fram som hoppade ur led men var inte särskilt intresserad av att se henne gå eller springa.

Jag har hela tiden känt att det är något med hennes höft och kunde inte riktigt släppa det så igår var jag hos en annan veterinär som lät oss springa, klämde och kände för att slutligen röntga både knän och höfter.

Idag pratade jag med veterinären och Stella har i princip inga höfter, så dåliga är de. Hon kommer högst sannolikt att behöva opereras när hon vuxit färdigt.

Helst skulle hon behöva två höftledsproteser á 50 000 kr vilket inte är säkert att försäkringen tar 😥

Annars kan man helt sonika ta bort höftkulorna så att ben inte skaver mot ben som det gör nu. Små hundar klarar sig tydligen utmärkt utan att bakbenen sitter fast i höften.

På något sätt kommer det här ju att lösa sig men det känns så orättvist att en liten valp på sju månader ska behöva ha ont och vara hämmad i sina rörelser.

Jag är i alla fall tacksam att jag lyssnade på min magkänsla. Btw så var det absolut inget fel på knäna som den första veterinären sade.

Tills hon vuxit färdigt ska vi rehabträna för att stärka muskulaturen kring lederna och så får jag väl se vad min healing går för 😉

När jag frågar om jag ska borsta henne springer hon fram till trimbordet där vi oftast börjar med lite healing så helt dumt är det nog inte 😊





Kommentarer:

1 Lisbeth:

Stackars liten! Alltid lika jobbigt när hundarna blir sjuka eller skadar sig. Man får trösta sig med att veterinärerna är väldigt duktiga, och de där du är nu har ju gott rykte.
Hoppas det går bra för lillan!
Kramar ♥

Svar: Tack, det kommer säkert att lösa sig 😍 Kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Blir så ledsen.
Dessutom sur då veterinär nr 1 tydligen inte hade koll på vad som var felet utan typ gissade å hade åsikt utan att egentligen undersökt å kollat riktigt.

Jag hoppas det löser sig till det bästa.
Tur i oturen Stella är en liten hund så det icke blir lika stor och tung belastning på hennes obefintliga höfter.

kram

Svar: Visst blir man ledsen att veterinärer uttalar sig som att de har koll när de uppenbarligen inte har det.

Ja det är tur i oturen. kram
Nilla

3 Hanna:

Nämen stackars liten 😢
Trisse och jag håller tummar och tassar att detta klarar upp sig på bästa sätt för både er och Stella ❤️
Kram

Svar: Tack 😍 Kram
Nilla

4 PisanLitenUggla:

Verkligen orättvist! Lilla gumman... Hoppas verkligen att detta löser sig ♥ Kram på er! ♥

Svar: Tack, det gör det säkert. Kram
Nilla

5 annicaslivvidhavet.blogg.se:

😢 stackarn
Skönt med healing 😇

Svar: Japp, hon älskar healingen 😊
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen