Äntligen.

Nu är det nästan två veckor sedan jag lämnade in receptet på medicinen som minskar mina influensasymptom och apoteket har inte hört av sig så jag har jagat dem hela dagen. Till slut svarade de i telefon och hon som svarade sade att medicinen kommit idag med det kändes genom mobilen att hon ljög.

Jag åker i alla fall ner till apoteket och vem blir jag betjänad av om inte min favoritpraktikant 😜

Det roliga var att han pratade högt för sig själv hela tiden och sade att de var ihopplockade och signerade igår 😂

Fast allt var förberett så tog det honom tjugo minuter att ge mig en burk med medicin och så fick jag ända be om att få tillbaka mitt recept. Han bara: ska du ha tillbaka receptet?

Jag: ja, jag vill ju hämta ut på det fler gånger.

Han: menar du den här gula lappen?

Jag: ja det är väl det som är mitt recept.

Men han fortsatte liksom krama receptet som om jag försökte stjäla hans lördagsgodis. Till slut lyckades jag i alla fall få både mitt recept och min burk med medicin.

Nu ska jag bara komma ihåg att inte använda det här apoteket nästa gång 😜

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Här på Sjukstugan sker all medicinhantering via E-recept... kan det heta så då de skriver ut medicinen som skickas via nätet till apoteket från läkaren?

Tycker absolut Du ska välja samma apotek nästa gång :D
Din favoritpraktikant verkar vara en lustig typ ;-)

kram

Svar: Ha ha, han kanske borde bli komiker istället. De recept som går brukar skickas som e-recept men så finns det en del mediciner som är lite svårare att skriva ut enligt mallar så de kommer på papper :-) Kram
Nilla

2 Hanna :

Kära nån, säger jag bara! Kära nån!
Kram

Svar: 😄 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen